Vrijwilligerswerk....gewoon Doen!

Hallo allemaal!

Ik heb afgelopen zomer vrijwilligers werk gedaan in Italie voor 2 weken. Het was een werkkamp waar wij vooral klusjes moesten doen zoals schilderen, in de tuin werken en socializen met de patienten. Wij werkten namelijk in een psychiatrische landhuis (organisatie).
Ik kan je vertellen…het was helemaal geweldig!
Alle mensen die twijfelen om een werkkamp te gaan doen of vrijwillgerswerk…gewoon doen. Vooral als alternatief voor een vakantie. Je ontmoet veel mensen en maakt een hele speciale vakantie mee. Ik heb mijn werkkamp via VIA.nl gedaan.
In februarie ben ik van plan om naar Costa Rica te vertrekken voor vrijwilligerswerk…en ik kan niet wachten!
Groetjes!

Hallo ‘Jvstrien’

Leuk dat jij zo’n positieve ervaring hebt. Veel mensen willen wel vrijwilligerswerk doen, maar weten de weg niet of starten te laat met zich aanmelden.

De link www.VIA.nl of via.nl werkt niet. Daar er veel vragen waren over vrijwilligerswerk (o.a. in Italie), zou ik graag de goede link willen weten naar VIA.nl

Bij voorbaat grazie
Arturo
Beheerder wedsite Italie-forum alhier.

P.S.
Een uitgebreid verslag van je vrijwilligers-werk ervaring in Italie, is op het Italie-forum natuurlijk méér dan welkom.

SIW heeft ook vele vrijwilligersprojecten in meer dan 50 landen, onder meer in Italië. van twee weken tot een jaar, het is allemaal mogelijk.

zelf ben ik via SIW naar Thailand geweest.

groet,
Jenny
www.ikreis.net

P.S. wellicht is VIA tijdelijk offline…

Jenny,

Nee, VIA is on-line. Voor goede link èn verslag van het vrijwilligerswerk van Jvstrien,
van Cara Janneke dus, zie:

http://www.wereldwijzer.nl/index.php?act=S…=ST&f=44&t=6842

Distinti Saluti,
Arturo

Hoi,
Voor degenen die ook vrijwilligerswerk willen gaan doen, kijk eens op:
www.lst.nl
en/ of
www.kimon.nl

Zelf ga ik in september naar Hongarije, werken in een gehandicaptentehuis, en ik heb er zin in!!! :smiley:
Groetjes Corine

Hoi

Zelf kan ik ook de bouworde aanbevelen. Ik ben al 7 keer met ze meegeweest naar o.a marokko, rusland, bulgarije, roemenie, polen, kroatie en griekenland. Allemaal onvergetelijke ervaringen.

En deze zomer ga ik zeker weten weer.

Kijk eens op
http://www.bouworde.nl

en mijn ervaringen staan ook online (en op de link site links naar vrijwilligerswerk)
http://members.chello.nl/j.m.veen

Hallo allemaal,

Kijk eens op Vrijwillig Afrika

voor vrijwilligerswerk in Ghana.

Groetjes Patricia

heeft iemand ook tips voor jongeren onder de 18 jaar???

de eu heeft verschilleden projecten voor jongeren

heb je ook sites??
zal ik erg blij mee zijn iniedergeval

SIW Internationale Vrijwilligersprojecten (www.siw.nl) biedt ook vrijwilligersprojecten aan voor jongeren vanaf 14 jaar. Jongerenprojecten zijn er onder andere in Estland, Canada, Frankrijk, Italie, Litouwen, Turkije en de VS. Soms zijn er ook mogelijkheden in bijvoorbeeld Latijns-Amerika of Afrika (afgelopen maart bijv. in Peru, via het gesubsidieerde Xplore-programma). Op de website kun je in de projectendatabase zoeken op leeftijd, dan kun je precies zien wat de mogelijkheden zijn!