Ik ben de stichting siw voor vrijwilligerswerk op het spoor gekomen. Is er misschien iemand die daar ervaring mee heeft?
is het een leuke stichting voor een weekje werken in de zomer?
graag reacties!
dankjewel
Hoi Medusa,
Ik ben vorige zomer via SIW naar Thailand geweest en kan SIW echt aanraden! Ze hebben zoveel projecten in zoveel landen, daar zou haast voor iedereen wat bij moeten zitten…
Het project was erg leuk, werken in een internationale groep is een nuttige ervaring en bovendien is het vrijwilligerswerk een unieke manier om meer van een land en bevolking te weten te komen.
Bijkomend voordeel: SIW vraagt niet belachelijk veel geld :rolleyes:
Op de SIW website staan veel ervaringen van mensen en op mijn website staat mijn verslag.
Groet,
Jenny
Hoihoi,
Ik ben twee jaar geleden met het SIW naar Zweden geweest, een project in een buitenwijk van stockholm waar we activiteiten organiseerden voor kinderen. Erg leuk, en zeker de moeite waard…
Het is echt een aanrader om met een dergelijke organisatie op reis te gaan…
Veel plezier,
groetjes Lieke :lol:
En Medusa ?? Is het gelukt via SIW? Of heb je een andere organisatie gevonden?
In het Italie-forum schrijft Janneke betreffende haar vrijwilligerswerk o.a.:
“Ik heb dit geregeld via de organisatie VIA. http://www.xs4all.nl/~vianl/index.htm
Een andere organisatie waar je mee kan gaan is www.SIW.nl
Let wel op dat deze organisatie een stuk duurder is dan VIA en eigenlijk precies dezelfde werkkampen heeft.”
Voor het hele verslag van haar ervaringen zie:
Ik heb geen goede ervaringen met SIW.
Voorbereidingsweekend was verplicht en niet boeiend.
Het enige leuke eraan is de voorpret.
De mensen die er werken zijn allemaal vrijwilligers, betrokken, maar bekwaam…?
In India te maken gehad met een waardeloze zusterorganisatie.
Als ik het over zal moeten doen zal ik via JOHO gaan denk ik. Niet dat ik daar ervaring heb, maar beter gevoel bij.
groetjes Karin
Bij SIW betaal je geen duizenden euro’s.
Een aantal zusterorganisaties van SIW zijn ook zusterorganisaties van JOHO. Afhankelijk van het project krijg je in het buitenland dus hetzelfde.