hallo ik zoek vrijwiliigerswerk in het buitenland of gewoon werk in het buitenland die iets te maken heeft met dieren, natuur, of andere maar niet zo echt met lesgeven of animatie ofzo. heeft iemand er een idee? het liefst mag het niet enorm veel geld kosten. wie een iedee heeft > zeg het gerust! alvast bedankt allemaal!
Hoi Eva,
Ik ken de VIA (Vrijwillige Internationale Aktie). Zij zijn bij mijn weten de goedkoopste aanbieders van internationale vrijwilligersprojecten die zo’n 2 weken duren. Er zijn een hoop projecten met allemaal verschillende soorten werk. De site is stichtingvia.nl
Succes met je zoektocht
je kan ook eens kijken op www.vrijwilligwereldwijd.nl. Ze hebben geen dieren projecten, maar wellicht dat er iets anders interessants bijzit. In de meeste landen verblijf je bij een gastgezin, waardoor jij een inkoms
tenbron bent voor het gastgezin.
Ik ga in september weg voor vrijwilligerswerk. Dit doe ik via een europeese subsidieprogramma. Op die manier kost het mij helemaal niets en krijg je er nog een topbegeleiding bij ook! Je zou eens moeten kijken op www.youthinaction.nl En dan onder het kopje EVS.
Ik hoop dat je er wat mee kunt, want het is echt een heeeeele fijne organisatie! Op de site vond ik het er wel ingewikkeld uitzien hoor…
ik ben zelf 2 x via SIW naar t buitenland (Kenia en Jordanie) geweest om vrijwilligerswerk te doen. Heel leuk, leerzaam en indrukwekkend. SIW is een non-profit stichting die zowel nederlandse vrijwilligers uitzendt naar projecten overal ter wereld en buitenlandse vrijwilligers ontvangt in Nederland. Je kan voor zowel korte termijn (2-4 weken)als lange termijn (2-12 maanden) deelnemen aan ruim 2000 vrijwilligersprojecten overal ter wereld. Bekijk voor alle mogelijkheden en meer informatie onze website www.siw.nl . De projecten voor de aankomende zomer raken snel vol,dus heb je interesse; wees er snel bij!
Komende zaterdag is er een informatiemiddag op het SIW kantoortje in Utrecht. Wie weet zien we elkaar daar! Suc6 met de voorbereiding en de voorpret,
Hi eva,
Als je wat kosten uit wilt sparen kun je op www.wereldhulpweken.nl kijken, ze doen ook aan Xplore subsidie en je kunt een backpack krijgen en er staat vanalles over vrijwilligerswerk, weet alleen niet of dat ook met dieren is…
Ik heb vorige zomer gewerkt op een biologische boerderij in Italie. Dat was echt geweldig! Ik heb dat geregeld via WWOOF (worldwide working on organic farms). Het verschilt per boerderij, maar meestal hoef je alleen de reis te betalen, en is kost en inwoning gratis.