vrijwilligerswerk buitenland

Hallo,

ik ben 58 jaar en einde van dit jaar ga ik op rust maar ik zit nog boordevol energie en daarom zou ik graag aan vrijwilligerswerk doen in het buitenland, graag had ik informatie daarover want voor mij is dit volledig onbekend.

hallo Johnny,

wat leuk dat je binnenkort veel tijd hebt voor vrijwilligerswerk!! Als je nog geen idee hebt zou ik eens rond komen kijken op de Voorlichtingsdag Vrijwilligerswerk Buitenland, op 22 maart in Utrecht. Daar heb je het aanbod van ruim 25 organisaties bij elkaar! Meer info en aanmelden: www.wereldwijzer.nl/vrijwilligersdag

Hallo Johnny,

wij zoeken voor onze camping in hartje Slowakije nog vrijwilligers die ons mee kunnen helpen in de maand september, en volgend jaar april/mei/juni. Verblijf minimaal 2 weken, liever iets langer :slight_smile: Kijk gerust eens op onze website, bij deze zijn ook andere lezers van dit bericht van harte uitgenodigd om op onze site te kijken hoe wij vrijwilligerswerk oppakken, welke afspraken we normalerwijze maken, en welk werk er gedaan kan worden. Er wordt steeds gekeken welke kwaliteiten de vrijwilliger heeft, wat hem/haar ligt, om het voor beide partijen zo leuk en optimaal mogelijk te maken. We zijn tevens op zoek naar iemand die goed met hout overweg kan. Zelf maken van staldeuren, tafels en banken, repareren van stelen van gereedschap. Ook schilderswerk is er in overvloed :slight_smile:
We horen graag van je! Zie: http://hetboerenhof.com/index.php/nl-NL/aanbiedingen www.hetboerenhof.com Email: camping.hetboerenhof@gmail.com

hallo Johnny,

Je hebt er nog zin in, dat is duidelijk. Bekijk onze webpagina van Ready4Life in Port Elizabeth, Zuid Afrika eens. Wij zoeken iemand die onze studenten en stagiaires kan begeleiden. Misschien is dat iets voor jou? Je zou dan gratis onderdak krijgen!

ready4life.org in port elizabeth

Succes met je plannen!

Marieke
Ready4Life

Hoi Johny,

Vrijwilligerswerk doen in het buitenland is inderdaad een unieke ervaring! Samen met een Belgische vriendin werk ik aan de Peruaanse NGO Oye LENA. Ik leg hier even uit:

Oye LENA is een onderwijsproject in Curahuasi, op 2u30 van de stad Cusco.
Elke ochtend helpen wij in een school voor buitengewoon onderwijs en in de namiddag komen er kleuters van 3 tot 5 jaar naar ons eigen naschools project. Wij werken hier samen met vrijwilligers en studenten uit België en Nederland.
De kinderen moeten niet betalen om naar het project te komen en krijgen dagelijks een gratis warme maaltijd.
Naast onderwijs worden op regelmatige basis ook doktersbezoeken georganiseerd en proberen we te werken aan ouderparticipatie, wat in Peru nog een groot werkpunt is. Ook zitten we op regelmatige basis samen met andere kleuterscholen uit het dorp, om zo samen met de lokale bevolking te werken aan beter onderwijs.
Sinds kort hebben we ook een boerderijtje met dieren, fruitbomen en binnenkort een moestuin. Die moet ook onderhouden worden, geïnteresseerden kunnen ook zeker hier aan de slag!

Als je zelf een idee hebt die je graag wil uitwerken en die een meerwaarde biedt voor Oye LENA, laat het ons zeker weten!

Lees meer over Oye LENA op onze website en aarzel niet om te mailen als je vragen hebt of meer info wil.

Groetjes en veel plezier,
Valérie