vrijwilligerswerk bouwsector voor ervaren ingenieur

Ik ga dit jaar in de zomer van 1 juni voor een periode van 3 tot 6 maanden vrijwilligerswerk doen in het buitenland als sabbatical. Ik denk aan afrika, zuid amerika ,het verre oosten of het (voormalige) oostblok. Ik ben 51 jaar oud, en heb heb relatief veel ervaring met werken in het buitenland ( USA, India, Saoudi Arabie, Roemenie, Maleisie) maar wil liever niet in een van deze landen werken omdat ik die dus al ken en dat is wat minder spannend. Ik heb zowel in nederland als in het buitenland veel internationale projecten gedaan in de weg en waterbouwkunde (civiele techniek) maar dan als betaald werk. Nu wil ik als vrijwilliger weg en ben op zoek naar een goede invulling. Ik heb zowel bij ingeieursbureaus gewerkt als bij een aannmer en ben ook bekend met aanbestedingsrecht en moderne contractvormen. In principe wil ik ook wel ander werk doen dan mijn vak maar ik denk dat ik relatief het meeste kan bijdragen als ik in mijn vakgebied werk. Ik spreek behalve nederlands en engels ook spaans duits en frans. Het werk hoeft geen heel hoog nivo te hebben, maar ik ben niet echt op zoek naar een van de projecten voor mensen zonder ervaring, want in nederland doe ik al vrijwilligers werk buiten mijn vakgebied. Probleem is wel dat ik van te voren moet weten dat ik weg kan omdat ik dat met mijn werkgever moet communcieren dus ik ben niet helemaal vrij, en organisaties als de vrijwilligers van de verenigde naties werken op afroep basis dus dat word wat lastig.
Wie heeft er tips voor een goede organisatie?