(vrijwilligers) Werk In Het Buitenland

Hallo allemaal!

Het komende jaar wil ik in het buitenland gaan werken. Dan denk ik aan Zuid Amerika, Afrika of Azie. Buiten Europa dus.
Ik wil daar sociaal werk gaan doen of onderwijs geven. Werken in het onderwijs lijkt mij fantastisch. Ik heb nu binnen een maand mijn Pabo diploma, dus ligt het onderwijs dicht bij mijn interesse en capaciteiten.
Ik heb al op verschillende sites gekeken, maar daar is vaak werkervaring vereist. Ik heb ervaring vanuit mijn stages, maar dat is denk ik niet voldoende voor die instanties.
Vrijwilligerswerk wil ik graag doen, mits er kost en inwoning bij zit. Anders kan ik het niet betalen!

Ik hoop dat mensen die dit lezen mij verder kunnen helpen bij mijn zoektocht naar werk in het buitenland.

Vriendelijke groeten,
Meike

Ik heb vrijwilligerswerk in Thailand gedaan via (SIW) voor een periode van 2 weken, maar zij hebben zeker ook langere projecten over de hele wereld, zoals bv lesgeven in Thailand of Indonesie.

Helaas krijg je niet bij alle projecten kost- en inwoning, vaak wordt dit tegen kostprijs aangeboden. Levensonderhoud is daar natuurlijk een stuk goedkoper dan hier!

Succes

Jenny
www.ikreis.net

Hai Demeike,

Wat leuk dat je vrijwilligerswerk wilt doen. Ik ben zelf naar Ecuador geweest en is mij heel goed bevallen. Ik kreeg ter plaatse kost en inwoning. Ik heb indertijd voro ICA nederland gekozen omdat dat het goedkoopst was. Je betaald dus geen kost en inwoning, maar wel voor de training die je voor af volgt. Voor dit jaar zijn er nog een paar plaatsen, dus als je mee wilt doen… Kijk op www.icanederland.nl of stuur mij een mailtje!

kijk eens op http://www.kidsworldwide.org

zelf ga ik via hun les geven op een schooltje in Ejura in Ghana.
Ze vragen geen werkervaring.