Eind dit jaar wilde ik graag vrijwilligerswerk gaan doen bij Y.A.U.C. (www.yauc.org) in Nepal. Nu heb ik twee keer geprobeerd contact met hun te maken per mail, maar krijg geen respons. Hierdoor ben ik een beetje gaan twijfelen aan de organiatie.
Mijn vraag is daarom:
Heeft iemand ervaring met vrijwilligerswerk bij YAUC?
Hoe is het daar bevallen?
Nee, ken ik niet. Is dat een zelfde soort organisatie?
Belangrijk voor mij is dat vrijwilligerswerk mij niet veel kost, wat bij de meeste organisaties wel het geval is.
Das een snelle reactie Cross Borders is volgens mij ook nog wel betaalbaar. Ze hebben 19 mei een voorlichtingsdag in alkmaar. Daar ga ik denk ik heen. Verder heb ik al contact met een meisje die nu via hun in Nepal aan het werk is, en het klinkt heel erg leuk!
Kijk maar eens op hun website!
Heb er even een kijkje genomen. Zier er allemaal prima georganiseerd uit, maar jammer dat het toch 750 eruo kost. Is dan wel inclusief vanalles, maar voor mij toch echt te duur.
Ik bots toevallig op deze berichten.
Ik heb vorige zomer een maand vrijwilligerswerk gedaan bij YAUC en het was onvergetelijk.
Als jullie meer willen te weten komen, mogen jullie me gerust mailen!
Mijn verhaal vind je alvast op de website www.yauc.org –> volunteers –> experiences –> kim
groetjes x
Moet je perse aan bepaalde kwalificaties voldoen om bij deze organisatie aan de slag te kunnen? Ik zelf heb net mijn vwo diploma behaald, is ditvoldoende ? hoe moet ik dit zien ?
meer heb je niet nodig hoor. Je vult het best eens het application formulier in op de website www.yauc.com , dan weet de directeur toch iets meer over je. Verder wil hij natuurlijk weten wanneer je in Nepal aankomt, want hij pikt je op aan de luchthaven.
Op de website kan je ook de verhalen van de vrijwilligers lezen, waaronder de mijne dat geeft je ook een goed beeld van het kindertehuis.
Good luck en vragen zijn steeds welkom hoor!