Hallo mensen,
Ik ben erover aan het denken om me op korte termijn in te zetten als vrijwilliger in Nepal en nu ben ik een organisatie op het spoor gekomen YAUC (www.yauc.com), die vrijwilligerswerk in Nepal aanbiedt.
Is hier iemand die ervaring met deze organisatie heeft?
Ik hoor graag jullie verhalen!
Hoi, ik heb in 2006 een maand in dit kindertehuis ‘gewerkt’ en in 2009 heb ik er ook een tussenstop gemaakt tijdens mijn India&Nepal-reis. YAUC trekt erg veel Belgen en Nederlanders aan vanwege de mond aan mond reclame :).
Het is een klein kindertehuis met zo’n 15 kindjes. Ook de ‘baas’ (een Nepalese sociaal werker), zijn broer en de kokkin wonen er. Het kindertehuis ligt in een buitenwijk van Kathmandu (Chabahil), op wandelafstand van Pashupatinath en Bodnath.
Ik heb er echt een superleuke tijd gehad! Als vrijwilliger ben je vnl. een luisterend oor voor de kids en help je hen met hun huiswerk en speel je spelletjes met hen. Ik voelde me daar wat de grote zus. Er is één kamer beschikbaar voor een vrijwilliger dus moet je even informeren of je in die periode de enige bent of dat er nog plannen van dan te komen (want dan wordt er natuurlijk gewerkt met een ‘first come, first serve’ principe). Als je eens een uitstap wil maken naar eender waar in KTM of Nepal, dan mag je dat gerust doen tijdens je verblijf. Tej kan en wil je ook helpen met info en contacten die hij heeft.
Er wordt geen vastgelegde som geld gevraagd voor je kost en inwoon, maar zowat alle vrijwilligers hebben voordien toch wat geld ingezameld om dat daar dan af te geven of te besteden aan nuttige zaken voor het kindertehuis.
Het kriebelt alweer om terug te gaan! Ik krijg met nieuwjaar nog altijd een kaartje en tekeningen van de kindjes en via FB hou ik contact met de Nepalese directeur. Mocht je nog met vragen zitten, stel ze dan gerust via [EMAIL=“kimmik@live.be”]kimmik@live.be. Ik zit amper nog op deze website en ben op je bericht gebotst toen ik via google naar de YAUC website wou gaan :). Succes met de planning!