Vrijwillig met kinderen werken (in het buitenland)

Hello allemaal,
Ik ben Els en ben 26 jaar! Ik ben op zoek naar vrijwilligerswerk in het buitenland. Ik heb een diploma kleuteronderwijs en denk daarom dat ik het beste een vrijwilligerswerk met kinderen zoek. Dit om mijzelf te leren kennen, de gewoontes van het land, het verschil tussen kinderen,… Ik ben eigenlijk al een tijdje hiernaar opzoek maar alles is enorm duur. Ik las bij andere berichten dat activity goed is, ja dat is waar maar wel kei duur. Kan iemand mij hiermee helpen? Zijn er misschien ook nog hopeloos op zoek? Zin om mee te gaan?
Als iemand mij hierover info kan geven gelieve mij dan te contacteren,
Alvast bedankt, Elsje *

Hoi Els,

Aangezien ik ook van plan ben om in het buitenland (vrijwillig) te gaan werken, leek het me leuk om te horen hoe je alles aan gaat pakken en wanneer je wil gaan vertrekken. Enne, we kunnen elkaar op de hoogte houden van de vorderingen. Voor mij zal het begin 2004 worden voordat ik kan gaan. Niet dat je leeftijd me wat uit maakt, maar ik ben 27. Hoop wat van je te horen.

Groetjes, Nancy

Op dit moment zijn we bezig met een opzetten van een weeshuis-project in Peru waar we vrijwilligers bij in willen schakelen.

Alles staat op onze site www.stichtingweeshuis.nl dus houd dit even in de gaten, het is nog pril maar kan iets heel moois worden!

Groeten,
Luc

EXCUSES het moet zijn www.stichtingweeskind.nl !! :-/

Ik ben An Van Loock en ben kleuteronderwijzeres, ik zou in de maanden juli en augustus graag vrijwilligerswerk gaan doen in het buitenland. Eenerzijds voor de ervaring en anderzijds om kinderen met mindere mogelijkheden te helpen.
Ik zou hier graag een beetje meer info over krijgen of dat ik dat zou kunnen doen, de eventuele kosten voor mij,…
Alvast bedankt.

Els, ancy en An jullie zou even een bezoekje kunnen brengen aan www.horizonholland.org Een website van een hulp- en uitzendorganisatie met projecten in o.a. Sri Lanka, Molukken en Ghana. In Ghana werken we onder andere samen met twee straatkinderenprojecten, (missie-) ziekenhuizen, voedingscentra, een school voor geestelijk gehandicapte kinderen, etc. Daar gaan geregeld vrijwilligers heen namens Horizon Holland. We zenden ook stagiaires uit maar met als nadrukkelijke en noodzakelijke voorwaarde dat het om een periode van minstens 6 maanden gaat. Goede en persoonlijke voorbereiding door voormalige, teruggekeerde vrijwilligers maakt deel uit van de uitzendprocedure. Omdat Horizon Holland van oorsprong een (en nog steeds) een ontwikkelingsorganisatie is en geen enkele commerciele activiteiten ontplooit, is er geen sprake van inschrijfgeld oid. Kosten die je maakt voor jezelf (levensonderhoud ter plaatse, inentingen, visum-en reiskosten) zijn uiteraard wel voor je zelf. Ik ben benieuwd wat je er van vindt. Als je inderdaad interessen hebt kun je een brief schrijven en sturen naar het secretariaat in Den Haag.
Veel succes verder. Detlev