Vrijwillergerswerk voor 15 jarige

hallo, ik wil heel graag helpen met vrijwillergerswerk maar ik ben nog maar 15 jaar. ik heb al heel wat op het internet rond zitten neuzen maar ik heb nog niks kunnen vinden. wie heeft er wat tips voor mij.:smiley:

Op www.siw.nl kun je familieprotecten vinden, dus als je ouders ook mee willen??? Zonder ouders moet je bij deze organisatie wachten tot je 16de (Europa) of 18de (daarbuiten).

Ik ben met de organisatie Projects Abroad meegeweest en ik weet dat zij
vrijwilligerswerk projecten organiseren voor iedereen vanaf 16 jaar, met of zonder diploma’s en/of ervaring.

Zij bieden wereldwijd ongeveer 140 projecten aan, dus daar zal ook voor jou wel iets bij zitten!

Kijk anders even op hun site: http://www.projects-abroad.nl

Groetjes,
Jasper

Via www.sar-el.nl kun je volgens mij wel. Zelf ben ik ook pas 16 en ik wil volgende vakantie wat gaan doen, zit dus met het zelfde probleem!

heel leuk allemaal maar ik ben pas 15 heb je ook iets voor 15 jarige

heel leuk maar ik ben pas 15 heb je ook iets voor 15jarige

al gekeken naar die familieprojecten?

Volgens mij kun je oko met Sar-el mee op je 15e. Het enige nadeel is wel dat je veel zelf moet regelen.

vrijwilligerswerk voor een 15 jarige kun je bij organisaties wel vergeten
groetjes
rinus

Wil je per se naar het buitenland, Marnix, en per se nu? (Kan dat dan met school/opleiding?)

In Nederland zijn ook talloze leuke vrijwilligersprojecten, misschien de moeite waard om even uit te zoeken. Zo doe je vast ervaring op met vrijwilligerswerk. Kun je over een of een paar jaar alsnog naar het buitenland :slight_smile:

Aan de andere kant: als projects abroad mensen aanneemt vanaf 16 jaar, dan is dat toch nog maar een jaar weg? Mooie tijd om te sparen (zeker als je ook wilt rondreizen voor/na je vrijwilligerswerk?), je voor te bereiden, evt. vast de taal te leren van het land waar je heen gaat, etc.