Vrijheid in reisplanning en vraag Bangkok

Hallo allemaal,

Wij zijn voornemens om in september voor de eerste maal naar thailand te gaan, hoe wel het regentijd is hebben we geen andere keus. Al zal met de regentijd alles nog groener zijn.

Ik lees hier op het fora verschillende zaken over, vrijheid in je planning houden. Ik kan met deze gedachte goed leven. Wat ik mij afvraag, je hebt gigantische lage prijzen voor het vliegen van chiang mai naar bijv krabi (50 EUR met zijn tweeën). Maar ik kan mij voorstellen dat je deze lage prijzen meer hebt als je al reeds in chiang mai bent en dan nog een vlucht naar bijv krabi dient te boeken? Hebben jullie ervaring hoe de prijzen zich in het algemeen in deze periode ontwikkelen? Of in het algemeen?

Trein is geen optie, kost teveel reisdagen in de vakantie.

En hoe is Bangkok in vergelijk tot Kuala lumpur? het laatste vonden wij een tegenvaller. Ja je hebt de petronas towers, grote winkelcentra en leuke live cooking street, maar verder vonden wij het weinig. En we hadden het na 2 nachten wel gezien.

Hee BA1985,

Over de vliegprijzen, het is laagseizoen, dus opties zat.
Laat je agenda ook mede bepalen door het weer, het is tenslotte regenseizoen.
Wanneer je nu alles vastzet, moet je misschien wel op een bepaald moment "het noodweer in ".
Dat moet je niet willen, als je het open laat, ga je gewoon ergens heen waar het weer beter lijkt.

Je vraagt: Hoe is Bangkok in vergelijk tot Kuala Lumpur? Ik was nog nooit in KL, maar als je je in Bangkok verdiept, dan is er echt enorm veel te beleven. Winkelen, allerlei tempels en paleizen, fietsen door Bangkok (aanrader), en alleen al een ritje met de skytrain of de riviertaxi is al een belevenis.
En dan heb ik alle markten nog niet eens genoemd.

Hans.

Ik heb beide steden bezocht en het zijn allebei prima steden. KL hoef ik niet perse meer naar terug. Al zul je daar ook leuke dingen vinden als je er in verdiept.
Maar Bangkok is voor mij onovertroffen. Bangkok is zoveel meer! Bangkok is echt een chaotische stad met overal bedrijvigheid. Zoals Hans hierboven al een aantal goede punten noemt. Zou je bv ook nog een avondje Muay Thai kunnen kijken, div. dinner cruises, Chinatown, Khao San road area, Sky bars, floating markets in de omgeving, Silom road area, zoveel eigenlijk. Lees je maar eens in! Laat Bangkok over je heen komen en je zult er een geweldige tijd hebben.

John/Hans, ik zal me er toch wat meer in verdiepen. Eens goed kijken hoe de planning moet worden.