Mag je eigenlijk in Australië vrij kamperen. Zo ja, zijn er speciale regels/voorwaarden?
Het is geen algemene regel en aan de oostkust wordt het steeds moeilijker. Daar is de laatste jaren het ene bordje ‘no camping’ na het andere verschenen. Goedkoop kamperen (ik neem aan dat je het over camperen hebt) kan wel makkelijk. Goede apps zijn de wiki camps app en de tripigy app. Heb je al een gebied op het oog?
Onze dochter gaat stage lopen in Port Kenny. Boven Adelaide aan de kust.Dus wij denken aan one way met een camper van melbourne naar adelaide en dan iets naar boven naar dat natuur park. Ook even kijken op kangaroo Island. We hebben maar 3 weken dus meer zit er niet in. We zijn zeer ervaren camper reizigers in Amerika, maar dit is toch even wat anders. Eigenlijk wil ik het liefst uiterlijk in maart, maar mijn man in april. maar heb eigenlijk gaan zin om in de regen te zitten.
Nou, probeer je man maar te overtuigen, ga zo vroeg mogelijk. En stage lopen in Port Kenny, op het mooiste schiereiland van Australië, hoe bestaat het. Met Lincoln NP, Baird Bay, Perlubie Beach Venus Bay waar de dolfijnen met je mee zwemmen als je de South Head walking trail doet. En anders ga je de zeeleeuwen opzoeken in Baird Bay. http://www.bairdbay.com/
Waar West-Australië onze favoriete staat is, is Eyre Peninsula ons favoriete schiereiland.
Wel grappig zoals je schrijft: Port Kenny, boven Adelaide aan de kust. Alsof het in de buurt is (kleine 700 km ofzo) Met dat natuurpark boven Adelaide bedoel je Flinders Ranges? Of wat eerder tussen Melbourne en Adelaide de Grampians? Ik zou zo snel mogelijk een planning maken want er is op jullie route zo veel mooi te ontdekken.Melbourne - Adelaide en dan, Kangaroo Island, Flinders, Eyre Peninsula, Port Lincoln, als je tijd over hebt Yorke Peninsula. Ik heb in Word een routebeschrijving, als je die wilt hebben moet je me via een privé bericht een mailadres sturen, dan hang ik de route aan een mail.
PS. Camper al gehuurd?
Ja ik bedoel inderdaad, Flinders Ranges. Kon er niet zo gauw op komen. De Grampians staan ook op het wensen lijstje.
Maar een camper is zo giga duur, dus we kijken ook een beetje naar een auto, maar liever niet. We hebben jaren reiservaring in Amerika met een camper en dat vinden we echt prachtig.Maar gezien jouw reactie kan het dus inderdaad in april een natte boel zijn? Heb je een PB gedaan voor de route.