Vrij kamperen, wel of niet?

Hoi wij lezen wisselende berichten over vrij kamperen. We gaan juli/augustus en we zitten te denken aan het huren van een nomad 4x4 jeep met rooftop tent voor ons gezin met 2 jonge kinderen, maar dan moet het wel kunnen om vrij te kamperen. Heeft iemand daar recente ervaring mee?

Groeten
Leon

Sent from my F5321 using Wereldwijzer mobile app

Nomad jeep met rooftop tent?? Bestaan die dan in Costa Rica? Je mag niet met een auto op het strand. Dus daar kun je niet kamperen. Misschien achter het strand? Zomaar in het wild? Tja… pas dan goed op je veiligheid. Informeer eerst terplaatse of dat wel kan! Er zijn hier en daar wel b&B’s die plek hebben voor kampeerders. Maar gezien het klimaat, mieren en slangen, is het een zeldzame manier van vakantie vieren.
Veel plezier

Sent from my X1030X using Wereldwijzer mobile app

Een aantal weken terug hebben wij toevallig kort achter elkaar twee Nederlandse koppels ontvangen die een jeep met dak-tent hadden. Vanuit het bedrijf hadden ze (een telefoon met) een app met een kaart van Costa Rica en de plekken waar ze konden kamperen. Volgens mij wel alleen met campings/b&b’s etc. Wildkamperen hebben ze geloof ik niet gedaan. Zou mijn persoonlijke voorkeur ook niet zijn ivm veiligheid inderdaad, maar over ervaringen weet ik helaas niks. Nomad America was de naam van het bedrijf.

ha, dank voor de reacties…

de reclame van Nomad America is dan enigszins misleidend…
we hebben intussen besloten wel een 4x4 te huren zonder tent en gewoon huisjes of lodges te huren.
toch een stuk comfortabeler idd.

Groeten
Leon