Familie wil langere tijd in Costa Rica blijven

hoi lieve mensen ik ben dennis ,
wij zijn het klimaat en de regels in nederland een beetje zat en hebben dus besloten een langere tijd ergens anders te gaan leven en costa rica klonk os wel aantrekkelijk,het liefst zouden we met een camper beginnen om vervolgens een plaats te vinden om langer te kunnen bijven,
als iemad tips of ervaringen wil delen ,u r verry welcome
o ja een van onze wensen is dat de kinderen spaans leren ,
en we willen niet in de stad wonen

happy new year en groetjes dennis

Hoi ,Dennis.

Om met je hele gezin voor langere tijd naar Costa Rica te gaan is nogal een omslag in je leven.
Ik kan je in de toekomst van allerlei adviezen voorzien.
Ik ben Nederlander 52 jaar en mijn vrouw is Costa Ricaanse en ben volgend jaar 25 jaar getrouwd.Wij zijn eigenlijk het leven ook een beetje beu hier.
Wij hebben nu ook plannen te vertrekken naar Costa Rica.
Ons huis staat te koop.Zodra verkocht [is nu helaas wat moeilijker i.v.m. kredietcrisis]
Van de overwaarde kopen we daar een huis.
We kunnen kontakt onderhouden hoe de zaken verlopen bij jullie en bij ons.
Met vr groet Ben

Om door Costa Rica te gaan rondrijden in een camper zal niet echt een succes gaan worden. Ten eerste zie je hier vrijwel geen campers, ten tweede zijn hier niet zomaar plekken waar de de camper neer kunt zetten. Campings zijn er amper in Costa Rica.
Om het land wat beter te leren kennen is het wellicht handiger een huis te huren en vandaar uit verder op verkenning te gaan. Je kunt kiezen voor (dure) toeristische sterken in Guanacaste of het schiereiland Nicoya, plaatsen als Jaco, Quepos, Manuel Antonio of de Caribien. Maar een stuk rustiger is bijvoorbeeld het gebied ten zuiden van Dominical, Uvita of Ojochal. Of ga ergens in een plaats zitten in het binnenland waar amper een toerist komt.
Als buitenlander val je op, ze wordt voor een rijk persoon aangezien, die vast allemaal spullen van grote waarde bij zich heeft. Pas dus goed op je spulletjes. Ook wil iedereenje wel een stuk grond verkopen. Kijk daar ook mee uit, hoe enthousiast je ook bent of hoe mooi het er ook uitziet. Na een jaar in Costa Rica te hebben gewoond ziet zo’n stukje grond er vaak heel anders uit, blijkt het bijvoorbneeld in de regentijd te overstromen of zijn de toegangswegen onbegaanbaar.
Veel succes

en… wat is er van de plannen geworden…
werk gevonden?
ikzelf ben eigenlijk ook op zoek naar iets ‘leuks te doen’.
Kep geen kinderen, alleen een partner - m.a.w. we zijn samen op zoek…
heb jij tips?

Dennis,
Vergeet niet de volgende basis regel. JE KAN NIET LANGER DAN 3 MAANDEN IN CR BLIJVEN op een vakantie visum. Je moet minst 2 dagen het land uit om opnieuw een visum voor 3 maanden te kunnen krijgen. Negeer je deze regel en je wordt daar op betrapt, wordt je het land uitgezet en mag minstens 3 jaar niet terug komen.