in augustus ga ik voor 10 maanden naar Costa Rica, ik ga dan naar een normale school en ik kom in een gastgezin.
hebben mensen die dit ook hebben gedaan misschien leuke verhalen / tips?
mvg.
Bram de Hoog
in augustus ga ik voor 10 maanden naar Costa Rica, ik ga dan naar een normale school en ik kom in een gastgezin.
hebben mensen die dit ook hebben gedaan misschien leuke verhalen / tips?
mvg.
Bram de Hoog
Leuk idee en een schitterende ervaring. Als je voor langere tijd naar Costa Rica gaat merk je hoe anders dit land is dan Nederland. Heb je de zaken rondom je visum al geregeld?
Schooldagen zijn lang in Costa Rica en beginnen meestal vroeg. Het is niet ongewoon dat lessen om 7:00 beginnen. Als je geen ochtend persoon bent dan is het goed om daar alvast aan te wennen
vooral als je nog een stukje met de bus moet in de ochtend.
Overlaad je gastgezin niet met kado’s neem wel een paar pakjes stroopwafels mee, die vinden ze hier heerlijk. Houd je van koken, verras je gastgezin dan met een Nederlandse maaltijd.
Als je al onderdak hebt, en het gezin voor je zorgt heb je geen groot budget meer nodig. Als je uitstapjes wil maken vraag dan na hoe je ergens kunt komen zonder dat je een tour boekt want die zijn van nature absurd duur.
Maar het belangrijkste, waar kom je terecht?
Bedankt voor je antwoord,
Ik weet nog niet waar ik terecht kom, ik heb al wel alles geregeld wat betrefd visum en vaccinatie’s. Zodra ik weet in welk / stad dorp terecht kom zal ik het laten weten!