sorry van een wat late reactie, maar soms moet een mens werken ook.
Heb gisteren contact gehad met mijn nicht in Oekraïne. Toestand word er steeds chaotischer. Prijzen van levensmiddelen gaan elke dag omhoog. Jonge mannen duiken onder om het leger te ontlopen. Ze willen niet gaan vechten. Ze hebben trouwens weinig keus : verplichte legerdienst of de gevangenis (en die is niet zoals hier in onze landen. Mijn nicht en haar hoogbejaarde moeder hebben al twee maand achterstand met hun pensioen. Stoken doen ze nu met hout en elektriciteit trachten ze zo weinig mogelijk te gebruiken. Gelukkig zit haar zus in Italië en helpt die haar. Ook ik stuur regelmatig geld.
Vind je dan niet dat het tegen de borst stoot als je al dat gedraaf hoort over democratie, invasie van Rusland, e.d.? Ga eens naar You Toube en zoek “the truth about the war in Ukraine” van AMtv. Dan hoef ik er niets meer aan toe te voegen.
En ik de plaats van grote woorden te gebruiken en wapens te sturen, zouden die k*k politici beter eens naar de gewone bevolking kijken.
Nog een artikel gelezen, uitgegeven door Belga.
IMF keurt lenig van 17,5 Miljard goed voor Oekraïne. Maar Oekraïne moet maatregelen nemen.
-Strijd tegen de corruptie (hoe gaat die corrupte bende, die zich regering noemt, dat doen? Zichzelf in de gevangenis gooien?)
-Herstructureren van de openbare instellingen / Privatiseren. (alles wat nog een beetje geld opbrengt kan dan rustig in buitenlandse handen terechtkomen, want de gewone Oekraiener heeft geen geld).
-Op orde brengen van de energiesector, verhogen van de basisprijzen. (lap, daar gaat het gewone volk weer).
-Optimaliseren van de staatsuitgaven, besparingen. (m.a.w. verhoging van belasting, vermindering van toelagen)
Volgens het IMF zullen “sommige” maatregelen “impopulair” zijn. (nieuwe revolutie, maar wie gaat die betalen…)
De bazin van het IMF wil dat het westen 40 Miljard geeft als ze Oekraïne er weer bovenop willen helpen. Maar wie gaat die geven? (zo in het artikel, ook het volgende.). Europa heeft momenteel zijn eigen problemen die ze eerst moeten oplossen. En de VS is enkel bereid om wapens te levenren. Wel guns geen butter.
Wat Bulgarije en Roemeni¨betreft, ik heb het ook over de gewone mensen en niet de buitenlandse multinationals die zich hebben gevestigd en die alles wat winstgevend is hebben opgekocht.