Vragen

Beste forumleden.

In februari vertrekken mijn vrouw en ik voor 21 dagen naar Sri Lanka.
Ik heb een aantal vragen, wellicht zijn er mensen die mij er mee kunnen helpen.
We verblijven 2 dagen in Colombo en willen van daar de rondreis beginnen.
_ Is het mogelijk om naar het zuiden - langs de kust - te reizen met openbaar vervoer?

• op verschillende plekken willen we gebruik maken fietsen, op welke plekken is dit goed te doen?
  • wie kan ons helpen aan rustige en mooie overnachtingsmogelijkheden, zowel in het binnenland als aan de kust?

M.v.g.

Jos Janssen

Zojuist terug gekomen van Sri lanka. Je kunt inderdaad met bus of trein naar het zuiden. Wel in gedachten houden dat de bussen en treinen overvol zitten.
Heb in Unnawatunna in Weliwatta gezeten een leuk geusthouse dichtbij Jungle beach.
Bentota hebben we heerlijk in de village gezeten en fietsten daar heerlijk rond en zaten daar in het heerlijke Haus Berlin.
In Negombo hebben we villa green inn gezeten erg mooi. Ook Tangalle Moonstone villas prachtig dichtbij strand.
Fietsen hebben we niet vaak gedaan want wow dat verkeer die bussen rijden er als malloten en gaan gewoon door wie er ook rijd of fietst.

Openbaar vervoer: neem de trein!ondanks dat t vol is… Zeker de moeite waard. Bussen rijden als gekken in dit land. Ik ben geen bangerd maar hier stap ik niet in. Ik heb ook wel met n tuk tuk gereisd… Vreselijk duur in verhouding tot trein etc maar dit was supergaaf!! En wat is duur in azie ;)… De afstanden zijn niet heel groot dus is goed te doen… ondanks dat ik lowbudget reisde gaf ik hier graag mn geld aan uit! Je maakt t land zoveel meer mee: je leert de driver kennen over zo n dag/ dagdeel… Je ruikt alles… Wind… Je kunt ten ALLE tijden stoppen ergens met je tuk tuk… GEWELDIG!!
Doen… Doen… Doen!!