Vragen reisschema

Beste,

Ik trek er samen met een vriend op uit van 07/09 tot 29/09.
Wij landen op 08/09 om 22u 's avond in Kuala Lumpur dus overnachten we daar een nachtje.
De volgende dag 09/09 vliegen we daan naar Medan waar we ook een nachtje gaan overnachten (of kunnen we beter onze reis direct verder zetten?)

Dan zouden we volgende plaatsen willen aandoen: Tangkahan, Bukit Lawang, Berastagi.

In BL zouden we een 2-daagse trekking willen doen. In Tangkahan de sfeer wat opsnuiven en in Berastagi de vulkaan beklimmen.

Ik was van plan om tegen 17/09 te vertrekken richting Samosir, is dit haalbaar?
Ook heb ik de vraag of Samosir de moeite is? (wij zijn iet wat de actievere types… :slight_smile: )

Na Samosir gingen we doorreizen naar Bukkitingi om daarna onze reis af te sluiten met een paar dagen omgeving padang (snorkelen en ect. )

Mijn vraag is nu of het de moeite is om naar Samosir te gaan of zouden we beter terug afzakken naar Medan om daar een binnenlandse vlucht te nemen naar Padang en daar wat meer dagen in de omgeving te spenderen, zo ja, hebben jullie tips voor do’s en dont’s in die omgeving.

27/09 zouden we van uit Padang terugvliegen naar Kuala Lumpur.

Alvast bedankt!!

Groetjes

Medan is niet echt een aanrader, aangezien jullie een vrij krap schema hebben zou ik meteen doorreizen. Mits je in de ochtend aankomt.

Bij Lake Toba kun je wandelen, fietsen, kayakken en grotten bezoeken. Dat lijkt me actief genoeg ?!?

Ik heb geen ervaring met het zuiden van Sumatra, ik ben zelf 3 weken in het noorden blijven hangen en dat vond ik soms al kort.

Bedankt voor jouw antwoord.

Ik had gedacht aan 3 nachten BL, 2 nachten Tangkahan en 2 nachten Berastagi. Is dit te veel op korte tijd?

Zeker weten dat dat actief genoeg is.

Wat raad je aan om van uit Samosir naar Padang te reizen? Terugkeren naar Medan en van daaruit vliegen naar Padang of gwn met de bus?

Alvast bedankt!

Ik vind de route niet zo logisch. Als je van BL naar Tangkahan gaat, dan reis je precies de andere kant op dan wanneer je naar Berastagi gaat. Misschien de volgorde omgooien? Of Tangkahan overslaan? (Ik ben niet in Tangkahan geweest, dus ik weet niet wat je mist.)

Rondom Berastagi ligt een aantal interessante dorpen, misschien is dat leuk? Ik vind dat Berastagi meer te bieden heeft qua cultuur dan Samosir.

Ikzelf had geen zin in 20 uur bussen naar Padang, maar er zijn reizigers die het doen.

Sorry voor men late antwoord!

Bedankt voor de tips, wij waren sowieso van plan om eerst naar Tangkanhan te gaan en er na naar BL. Wij beginnen meer en meer te denken om Samosir over te slaan en wat meer onze tijd te nemen. We vliegen dan van Medan naar Padang en zo hebben we ook paar dagen extra.

Bukkitingi ziet er ook volledig ons ding uit, daarom dat we waarschijnlijk wat meer tijd voor die plaats zullen nemen… Iemand tips voor die regio?

Grtjs

Hi,

De ene keer ben ik teruggevlogen naar Medan en dan naar Bukittingi omgeving.
De andere keer de 2 daagse tocht ondernomen van Toba naar Bukittingi, per prive auto en dan stops onderweg. Ik had daar niet een enorm hoge verwachting bij, en wellicht vond ik het daardoor toch heel leuk. Het reizen zelf is dan de focus, niet de bestemming. Geen groots meeslepende zaken onderweg, wel leuke stopjes.

Als je de tocht onderneemt, zou ik zeker de tijd nemen rondom Bukittingi. Bukittingi zelf (wandelen, fietsen), Harau Vallei (wandelen), strand ten zuiden Padang (snorkelen).

Erg bedankt voor deze nuttige info, we zijn er nog niet uit of we gaan vliegen of met de bus reizen… We hebben nog tijd… :slight_smile:

Hi!
Of die hele rit van Samosir naar Bukittingi nou heel aantrekkelijk is om per lokale bus te maken… In de bus slapen enzo. Lijkt mij vooral een lange zit als je het zo doet.
Wij doen het met prive auto met chauffeur en dan onderweg stops maken en halverwege overnachten. Zodat de tocht zelf leuk wordt… De reis is de bestemming.
Mijn advies zou dus zijn: ofwel een prive auto met chauffeur regelen. Ofwel vliegen. Als je gaat vliegen, in West Sumatra tijd op verschillende plekken besteden.

Succes!

Bedankt voor je reactie, wij hebben besloten om te vliegen.

Wij hebben zitten denken om de mentawai eilanden te bezoeken. Is het daar makkelijk om een verblijfplaats te vinden en kan je gemakkelijk iemand vinden om je naar de stammen te brengen en je het eiland te laten zien.

We hadden daar ook graag gesnorkeld en gesurft maar vind het wat moeilijk om mij goed in te lezen. Ik vind veel info maar niet de info of het mogelijk is om op goedgeluk die richting uit te gaan…

Btw: Het is bijna zo ver! :slight_smile:

Je kunt in Berastagi gids en dergelijke regelen om naar de Mentawai eilanden te gaan.

Normaal gezien zullen we Berastagi overslaan (door de uitbarsting) daarom gaan we ook de mentawai eilanden bezoeken. Ik veronderstel dat je dit in Bukktingi ook wel kunt doen. :slight_smile:
Gidsen op die plaatsen zijn even goed als gidsen van mentwai zelf?

Hoi, iemand een idee wat de ‘normale’ prijs is van een taxi rit van Medan airport tot Tangkahan. Onze guestehouse vroeg 800 000 is dit te veel?

Zijn er daar opties om vervoer te vinden? (Geen lokale bus, we landen te laat)

Thx!!

Het is 1,5 uur rijden.
De chauffeur uit Medan moet eerst 1,5 uur heen rijden
Dan staat hij 1 a 1,5 uur te wachten. Want als het goed is gaat hij er ruim voordat jullie landen staan, om jullie niet mis te lopen. Maar voordat jullie door douane zijn en bagage hebben, ben je zo een uur verder. (Maar een vliegtuig kán vroeg zijn.)
Dan 1,5 uur met jullie terug.
Kortom, jullie zien 1 rit, maar de taxi is een halve dag met jullie bezig. En dan die dag niet voor iets anders ingehuurd worden.
€50 voor de auto met chauffeur en benzine. En wordt weinig op verdiend hoor.

Wellicht is het goedkoper om op het vliegveld een taxi te nemen. Die hoopt op een ritje op de terugweg.
Maar geen gedoe en een betrouwbaar persoon die op je wacht op het vliegveld na een lange vlucht en je rechtstreeks en zonder geklooi naar je acco brengt: das ook wat waard. Keuze is aan jou, wat vind jij prettig - belangrijk.

Je hebt overduidelijk een punt! :slight_smile: Ik zal je tip gebruiken en er voor gaan!

Heel erg bedankt! :slight_smile: