Vragen over wonen en een school voor onze kinderen in Nairobi

Klopt inderdaad! Mijn allereerste x malaria was tijdens mijn “6 maanden proefperiode” in Kenia. Ik netjes aan de Lariam, want oh oh oh je zou maar malaria krijgen. Ik werd ziek. Koorts, maag overstuur, hele lichaam deed pijn. Ik dacht: de griep! (Want ik kon toch geen malaria hebben? Ik nam er pillen tegen) hoe zieker ik werd hoe vaker mn toen vriend, nu man, erop aandrong naar een dokter te gaan. In het begin wuifde ik het weg, ik ga toch niet naar een dokter voor een griepje? Op een gegeven moment wist ik gewoon niet eens meer hoe ik bij een dokter zou moeten komen, zo zwak voelde ik me. Uiteindelijk dus gegaan, ondertussen severe malaria na al dat wachten. Een hele hoop pillen mee naar huis, wat totaal €10 kwijt voor dokter, test en behandeling en 3 dagen later was ik opgeknapt. Nog wel wekenlang dood en dood moe. Echt een schijnveiligheid die anti-malariamiddelen. Ik ben er geen voorstander van, zeker nu ik weet dat je hier een malariatest overal kan laten doen.
Ik ben zelf wel voor de test waarbij ze je bloed even onder de microscoop leggen en zelf kijken. Die rapid tests geven niet altijd een betrouwbare uitslag! Zeker niet in het beginstadium van de malaria. Mijn man werkt nu bij een dispensary in Ukunda en wij wonen in de personeelswoning en zag zo vaak dat deze rapid test negatief aangaf en de patient een paar dagen later terugkwam en toch malaria bleek te hebben. Tegenwoordig legt de lab technician toch ook het bloed even onder de microscoop als hij een test doet.

Las24, ben benieuwd of je nog verhuisd bent en of het allemaal gelukt is. Je mag me ook altijd persoonlijk benaderen als je nog vragen hebt. Ik woon dus in Ukunda, zuidkust van Mombasa.