Wonen met kinderen in omgeving van Nairobi

Hallo,
Ik ben op zoek naar mensen met kleine kinderen die in de buurt van nairobi wonen en mij kunnen helpen aan alle vragen die ik heb over emigreren naar Kenia. Zoals beste woonomgeving, scholen, nederlandse school of internationale school, veiligheid, gezondheid etc. Wij gaan misschien op zeer kort termijn verhuizen naar Kenia en eigenlijk weet ik nog heel erg weinig van het land. We zijn al wel eens in Zuid afrika geweest, maar dat is natuurlijk weer heel anders.
Ik hoop erg dat iemand mij verder kan helpen aan info!!!
Eveline

Een zus van een naaste collega van mij woont met man en kinderen in Nairobi. Ik zal eens kijken of ik je met hun in contact kan brengen. Laat het me even weten als het niet meer nodig is.

Hoi Eveline,
Ben je naar Kenia geverhuisd? Zo ja, waar? Ik (wij) denken ook aan het emigeren naar Kenia en ben ook benieuwd naar dezelfde vragen die jij gesteld hebt.
Groet,
Henry

Hoe kun je naar een land emigreren wat je niet kent ??

Weird, eerst eens een lange vakantie plannen lijkt me een goed idee :slight_smile:

.

Ok… laat ik het anders formuleren.
Voor mij zou het niet uitmaken waar ik in Nairobi woon. Maar voor mijn vrouw en kinderen zou het fijn zijn om in de buurt te kunnen wonen waar andere Nederlanderse kinderen wonen zodat ze samen kunnen spelen/optrekken.
Ik wil daarbij niet zeggen dat ze niet met andere kinderen zullen spelen.

Natuurijk kun je in Kitisuru, Karen of Lavingston wonen, maar vaak zijn de huizen ver van elkaar afgelegen.

Groet, Henry

OK.

Persoonlijk zouden wij geen van alle vijf in Nairobi willen wonen… maar ieder zijn ding.

De school heb je al gevonden wss. ? Als je wil emigreren daarhenen moet je ofwel rijk zijn en geld meenemen ofwel een dik betaalde baan zoeken (en die zijn er niet) want de Nederlandse school is eigenlijk alleen betaalbaar voor mensen met erg veel geld of mensen die voor hun werkgever in Kenya wonen die dan die schoolrekening betaald.

Succes ermee !

.