enkele reis maakt nix uit. in theorie zouden ze moeilijk kunnen doen, maar ik heb nog nooit ook maar gehoord dat iemand er moeilijk over deed.
je zult altijd meer betalen voor je overgewicht, behalve als je kunt aantonen doormiddel van een uitnodiging van een werkgever dat je zo lang blijft, of dat je werkgever het geregelt heeft. vaak is dit niet het geval
ik zou 7 mnd gaan en had 55 kilo bij me, ik moest 25 kilo overgewicht betalen, dus kreeg 10 kilo kado, maar je kunt echt beter een afweging maken wat wel en niet mee te nemen. broeken en shirtjes en slippers koop je daar. net als handdoeken enzo.
ik zou wel deo en tampons meenemen, want dat is stikduur daar, voor de rest is er gewoon alles te koop, dus probeer toch rond die 20 kilo te blijven. echt waar!!
je zult overigens wel na 90 dagen even het land uit moeten om je visum te laten verlengen. als het kan, neem dan een visum op je europeesche id kaart en niet in je paspoort. papiertje bij je id gooi je weg, de sticker blijft in je paspoort zitten.
dus…
veel succes!!
Toen ik hier kwam wonen is mijn moeder bijv met mij meegereisd, was erg gezellig en ook praktisch want zij reisde ultralight en de rest van de kilo’s kon ik extra besteden.
Die extra kilo’s bijbetalen is namelijk behoorlijk prijzig dus misschien is het nog voordeliger om iemand uit te nodigen mee te gaan voor bijv. halve ticketprijs (of tegen die tijd lastminute extra ticket erg goedkoop te boeken als kadootje voor goede vriendin ofzo)? Weten ze gelijk waar je komt te wonen of werken.
Ik ben via correndon een keer voor 128 euro heen en weer gegaan naar Antalya.
Succes!
Uit ervaring:
Als je geluk hebt en de persoon aan de incheck balie is in een goede bui, dan hoef je niet te betalen. İk denk dat het er ook mee te maken heeft of de vlucht vol zit of niet.
De laatste keer dat ik naar Turkije ben gevlogen, had ik 40 kg bij, dus 20 te veel, en heb ik niet moeten betalen. İk heb ook een keer gehad dat ik 10 kg overgewicht had en 5 euro per kilo moest betalen.
Tip: Zorg dat ze je handbaggage niet opmerken (en dus ook niet wegen), dan kan je daar ook een paar kilo extra in stoppen.