Vragen over telefoons en budget

Over 3 weken vertrek ik naar thailand voor 3 maanden, nou las ik dat het slim is om daar een thaise simkaart te kopen, maar mijn telefoon is niet simlock vrij, ik hoorde dat het goedkoper is o naast het MBK centre je telefoon simlock vrij te laten maken, is dat betrouwbaar? en zijn er nog andere plekken? Mijn plan is om naar th khoa san te gaan om daar een hostel te zoeken, is MBK vanaf daar goed te bereiken en zo ja, hoe? ook heb ik een vraag over budget, hoeveel besteed je gemiddeld op een dag (dat is verschillend maar als je nogal low-budget leeft wat zijn dan ongeveer je kosten)

help me out.

Groetjes, Sofie die op het punt staat in haar eentje haar eerste grote reis te maken en totaal niet weet waar ze aan gaat beginnen :dope:

Je kunt je tel ook in ned simlock vrij maken.

je kunt ook bellen via internet:

zeer goed, betrouwbaar.

Hoi Sofie,
Het MBK is te bereiken met een tuk-tuk of (iets duurder) een taxi. Weet niet hoe het simlockvrij maken werkt. Toen mijn gsm daar niet werkte heb ik in MBK een nieuwe gekocht voor 30 euro met simkaart.

Bij low-budget reizen besteed je op een dag gemiddeld 15 tot 20 euro. Het ligt aan je persoonlijke uitgaven, maar rond die koers leef je simpel.

Succes met je reis!

Groetjes Loes

Je telefoon simlock vrij maken kost rond de € 7.50 - 10.00 en kan in nederland bij elke turkse (ze zijn nou eenmaal de goedkoopste) telecom-aanbieder. Als low-budget reiziger, moet het te doen zijn om met + THB. 1000 rond te komen. In de 7-eleven’s (of gelijkwaardig drankjes en hapjes in slaan), in de foodstores en langs de straat eten.
…ben jaloers op je, 3 maanden…

suc6 en groet,
Joe

SIM lock vrij maken kan erg goedkoop inderdaad in MKB. Even een correctie: taxi’s zijn voor vrijwel iedereen een stuk goedkoper dan de tuktuk’s, maar je moet er wel voor zorgen dat ze de meter aanzetten. De taxi’s die je op straat aanhoudt doen dat vrijwel altijd, de taxi’s die staan te wachten bij grote hotels en winkelcentra willen dat nog wel eens weigeren. NIET INSTAPPEN DAN!