Hallo beste medereizigers,
In september gaan we 3,5 week naar Borneo. Ik ben al druk bezig met de planning, maar loop tegen wat dingetjes aan.
Onderstaand de planning:
Maandag 3-sep-12 Vertrek 19:20 Brussel
Dinsdag 4-sep-12 Aankomst 15:50 Singapore
Woensdag 5-sep-12 Singapore
Donderdag 6-sep-12 Singapore -> Kuching
Vrijdag 7-sep-12 Kuching
Zaterdag 8-sep-12 Kuching
Zondag 9-sep-12 Kuching -> Mulu NP
Maandag 10-sep-12 Mulu NP
Dinsdag 11-sep-12 Mulu NP
Woensdag 12-sep-12 Mulu NP -> Kota Kinabalu
Donderdag 13-sep-12 Kota Kinabalu
Vrijdag 14-sep-12 Kota Kinabalu
Zaterdag 15-sep-12 Kota Kinabalu -> Sandakan
Zondag 16-sep-12 Sandakan
Maandag 17-sep-12 Sandakan
Dinsdag 18-sep-12 Sandakan
Woensdag 19-sep-12 Sandakan -> Kota Kinabalu
Donderdag 20-sep-12 Eiland?
Vrijdag 21-sep-12 Eiland?
Zaterdag 22-sep-12 Eiland?
Zondag 23-sep-12 Eiland?
Maandag 24-sep-12 Kota Kinabalu ->Singapore
Dinsdag 25-sep-12 Singapore
Woensdag 26-sep-12 Vertrek 23:05 Singapore
Donderdag 27-sep-12 Aankomst 8:00 Brussel
Wij willen al van te voren de binnenlandse vluchten boeken, omdat dit al goedkoper is.
Nu heb ik een aantal vragen:
- Weten jullie een goede accomodatie in Kuching?
- Graag willen wij een aantal dagen naar Bako NP. Zijn jullie bekend met een goede accomodatie?
- Is het mogelijk om vanuit Kota Kinabalu een dagtrip naar Brunei te doen?
- Wat zijn de mogelijkheden voor een mooi eiland om een paar dagen te relaxen rond Kota Kinabalu?
Verder hoor ik graag of jullie dit een goed schema vinden en wat jullie eventueel zouden veranderen.
Alvast bedankt!:wereld:
Ik heb even naar je reisschema gekeken!
Je geeft aan dat je een aantal dagen naar Bako np wilt gaan en daar wilt verblijven.
Je gaat naar Bako Np vanaf Kuching,maar je hebt maar 2 volledige dagen in Kuching?
Je kan in het Bako Np zelf slapen en reserveren via het park of je kan een trip boeken met overnachting.
Ik zou persoonlijk minimaal 2 dagen langer blijven in Kuching,is een geweldige stad erg gezellig en genoeg te beleven.
Van Kuching naar Mulu is een goede optie is echt waanzinnig.
Hier wil je 3 nachten verblijven.Dit is inpriciepe voldoende als je een 3 daagse 2 nachten excursie wilt gaan doen Deer cave,Wind cave,clearwater cave,long cave
Wil je de pinnecles gaan doen zijn deze dagen te weinig.
Van Mulu naar Kota Kinabalu:Ik zie dat je wel erg veel dagen in Kota Kinabalu hebt ik zou er een paar schrappen.
In Kota Kinabalu is niet echt veel te beleven.
Sandakan:
Wil je in de stad Sandakan blijven? of wil je een jungle trekking doen,Sepilok bezoeken?naar de Kinabantang river?
Ook in de stad Sandakan zelf is niet veel te beleven.
Als je alleen in de stad wilt blijven zijn dat wel erg veel dagen in Sandakan.
Eilande bij Kota Kinabalu
Op een paar eilanden kan je slapen alleen betaal je wel ruim 235 euro per nacht.
Op het eiland Palau tiga kan ook wel het survivor island genoemd,dit is wel primitief.
Je kan er ook voor kiezen om in een luxe resort te gaan zitten in Kota Kinabalu bij de zee. zoals bijv Shangrila,Maggelan sutera,Nexus resort
Je kan vanaf daar met een boot naar de eilanden
Dagtrip naar Brunei:
Het zou kunnen maar dan moet je een vroege ochtendvlucht nemen en een avond vlucht terug. Ik zou er dan zelf persoonlijk voor kiezen om dagen in Kota Kinabalu te schrappen en dan bij 2 dagen Brunei doen.
Hotel Kuching:
Ik weet niet wat je er aan uit wilt geven per nacht.
Maar wij vonden het Hilton super.
Heel centraal gelegen van alles en aan het water.
Mocht je nog vragen hebben horen ik ze graag.
Groetjes,
Wendy