Ik ben al een paar weken bezig een globale planning te maken (en hier en daar wat aan het reserveren) voor de geplande reis voor komende zomer.
Heb me al redelijk verdiept in wat er te doen is, maar kom er niet helemaal uit.
Graag zou ik wat tips willen.
Hier beneden zie je de planning zoals hij er nu uit ziet, met 2 dagen over eigenlijk. Er ligt nog niks vast dus alles kan nog verschoven worden.
Meest onzekere stuk is of er nog meer te doen is in omgeving Kuching wat ik nu zou missen…
En mijn vage punt is nog omgeving sandakan. Kan vanuit daar de danum valley of tabin geregeld worden of moeten we dan eigenlijk nog vliegen naar lahat datu? wil eigenlijk niet al te veel vliegen, dan moeten we alles zo gepland vastleggen.
We gaan echt backpacken dus wil eigenlijk niet alles van tevoren vastgelegd hebben, of is dit wel een aanrader?
Missen we echt iets wanneer we de planning zo maken? Is er nog wat aanvullends, zeker omdat we ook 2 dagen overhouden.
Ik heb nu het relaxen (2x ofzo) in sandakan gepland staan. ik weet dat daar niet veel te doen is, maar daar zijn mooie resorts voor heel weinig geld. Of kan ik ook in die omgeving in een ander dorp /stadje/jungle/omgeving ergens leuk slapen, waar we niet al te veel hoeven, maar lekker kunnen chillen? Dat vind ik namelijk wel lekker tussendoor.
Kunnen we in die omgeving ook een dagje snorkelen ergens? Dat kunnen we ook wel op Pulau tiga, maar misschien is het aan deze kant veel mooier. Zou graag nachtje naar turtle island willen, maar lees dat dit heel duur is. Krijg het niet voor elkaar iets te vinden waar ik dit gemakkelijk kan achterhalen.
Alle tips zijn welkom!
Gr Eefje
16 juli dagje kuching
17 juli bako national park (incl.overnachting)
18 juli einde excursie, slapen in kuching
19 juli …
20 juli vliegen naar kota kinabalu en door naar sandakan, relaxen in resort sandakan
21 juli relaxen, beetje zwemmen enz.
22 juli tabin wildlife of danum valley
23 juli
23 juli einde trekking, slapen in sandakan
24 juli vrije dag in sandakan? of waar?
25 juli excursie kinabangtan sepilok sukau
26 juli excursie
27 juli einde excursie slapen in…
28 juli vliegen naar kota kinabalu, dagje daar + slapen
29 juli …
30 juli beklimming mounth kinabalu
31 juli beklimming