3 weken Borneo

Hallo,

Aankomende zomer gaan wij drie weken rondreizen door Borneo. We hebben al heel wat informatie op internet gelezen en denken een goede route gevonden te hebben. Vanuit KL naar Kuching, daarna door naar Kota Kinabalu, vervolgens vrij snel door naar Sandakan, weer terug naar Kota Kinabalu om daar de laatste dagen op het strand door te brengen en vervolgens terug te vliegen naar KL.
Wat we iig willen zien / doen:

  • longhouse bezoeken, Bako National Park in Kuching
  • stranden, duiken, cultuur, Mount Kota Kinabalu in Kota Kinabalu
  • Rivier en turtle Island & Orang Oetang reservaat bij Sandakan

Iemand nog verder tips / aanvullingen voor ons?

Alvast bedankt!

Hoi Karen,

Wij gaan deze zomer ook naar Maleisie en willen graag naar Borneo voor het turtle Island & Orang Oetang reservaat bij Sandakan. Hebjij misschien tips voor hotels of reisorganisaties?

Groetjes,
Gwen

Ik zou dan vanuit Kuching meteen doorvliegen naar Sandakkan, zonde van de tussenstop als je toch nog terugkomt in KK. Een aanrader bij Sandakkan is een tour van Uncle Tan. Middenin de natuur overnachten, echt geweldig. Is te vinden op internet. Verder kan je de orang oetans evt. ook in combinatie doen met uncle tan. Ook kan je de orang oetans in kuching zien, net wat goed uitkomt. Verder is turtle island volgens mij best prijzig. Als alternatief zou je naar satang island kunnen gaan. Kun je met een paar mensen schildpadden aan land zien komen en hun eieren zien leggen. Verder ook een lekker strand om te luieren. Toen wij er waren waren er maar iets van 10 andere toeristen! Dit is te regelen bij het toeristenbureau in Kuching. Vraag naar het telefoonnummer van mr. Abul (eigenaar van de slaapplek daar).
Veel plezier en als je nog vragen hebt stel ze gerust! Groetjes Yvonne

1 like

Vliegen van Kuching naar Sandakan? Ik dacht dat dat niet mogelijk was, daarom hebben wij nu de route veranderd… Als het toch mogelijk is dan hoor ik het graag, scheelt weer een extra stop op KK!

Ik weet niet of dat kan. Zijn zelf met het openbaar vervoer gegaan. Zou je even op airasia of mas (maleisian airlines) moeten kijken. Groetjes Yvonne

Je vliegt op Sandakan met Airasia vanaf Kota Kinabalu en KL.

Frank

Ja, dat is wat we nu gaan doen, omdat we zowel met AirAsia als Malaysia Airlines dus niet eerst naar Kuching kunnen vliegen en dan door naar Sandakan. Nu doen we het gewoon in omgekeerde volgorde :slight_smile:

Hallo Karen,

Wij hebben afgelopen weekend de tickets geboekt voor onze vakantie op Maleisisch Borneo. Wij hebben nog geen planning gemaakt, maar weten al wel ongeveer waar we naar toe willen. Ons lijstje is hetzelfde als die van jou. Ik ben heel benieuwd wat uieindleijk jouw reisschema is geworden. En ben je al naar Borneo geweest of moet je nog vertrekken?

Groeten Jessika

Hallo Karen,

wij willen ook graag naar Borneo en ben erg benieuwd hoe jullie het hebben ervaren en of jullie de route hebben gevolgd zoals je in gedachten had.
Wij willen niet met een groepsreis mee maar individueel. Is het makkelijk om ter plaatse alles te regelen, zoals binnenlandse vluchten, jungletochten, accomodaties en heb je nog een leuke tip.

Groet,
Gerda

Hallo Karen,

wij willen ook graag naar Borneo en ben benieuwd hoe jij het hebt ervaren. Wij willen geen groepsreis maar zelf alles regelen. Is het makkelijk om ter plaatse binnenlandse vluchten, jungletochten, accomodaties te boeken.

Hoor graag van je.

Gr,
Gerda