Mijn vriendin en ik willen hoogstwaarschijnlijk eind augustus ruim 3 weken Maleisisch Borneo gaan doen. De omgeving van KK en Kuching leken ons 2 mooie, interessante gebieden waar we waarschijnlijk de tijd wel nodig hebben! We willen afsluiten in KL waar we tijdens de nationale feestdag zullen zijn.
2 vraagjes:
- Zouden jullie eerst KK doen en dan Kuching of omgekeerd?
- Missen wij ‘must do’s’ als we ons beperken tot die 2 gebieden?
Dank alvast voor de reacties!
Wat leuk dat jullie dat gaan doen! Ben jaloers! haha…
Ik ben zelf vorig jaar in kuching begonnen en toen naar Kota Kinabalu toe gegaan. Daar de berg (voor een deel) beklommen wat overigens een erg leuke ervaring is! En tja…het is persoonijk maar ik vind het zonde om je tot die 2 gebieden te beperken. Je hebt ruim 3 weken de tijd, ik zou zeker nog naar andere plekken gaan! Wat ik geweldig vond is Sandakan. Is relatief minder grote afstand dan Kuching naar KK. Ik weet niet of jullie een beetje avonturiers zijn maar vanaf Sandakan kan je naar 2 eilanden waar je ge-wel-dig kan duiken; pulau mabul en pulau sipidan. Vanaf Sandakan kan je ook nog naar de Kinabatangan rivier toe waar je de olifanten, orangutangs en nog veel meer moois kan vinden. Wij hebben daar overnacht in een zeer primitief kamp in de open lucht voor 5 nachten. Anyway, als je nog vragen hebt hoor ik ze graag!
Heel veel plezier alvast!
Groetjes!
hey travelar,
Mag ik vragen of je daar terplaatse ‘geboekt’ hebt om de berg te beklimmen en wat het ongeveer gekost heeft. En hetzelfde geldt eigenlijk voor de overnachtingen bij de Kinabatangan rivier. Trouwens veel beesten gezien daar.
Wij willen namemelijk in februari naar Borneo, vandaar de vragen.
groeten Geert-Jan
goh, ik ben ook wel benieuwd naar dat primitieve kamp …