Ik ga in april 26 dagen met mijn vriend naar Maleisie en Borneo.
We willen direct door vliegen naar Kuching en daar ongeveer 6 dagen blijven.
Heeft iemand leuke ideeen die we daar echt moeten doen?
En moeten we die vooraf boeken?
Ik weet dat Bako NP erg leuk is, maar het zou leuk zijn als iemand tips heeft.
En dan hebben we nog 20 dagen…
Wat we graag willen zien:
Penang en Langkawi
Cameron highlands en Taman negera
Perhentian island
KL
Hoe kunnen we dan het beste reizen?
Is het mogelijk om van Kuching naar Penang te vliegen zodat we ook Langkawi kunnen zien, en van daaruit met de bus naar CH en TN en dan door naar Kota Bharu vervolgens naar Perhentian en dan vliegen naar KL.
Of is dit niet te doen? Iemand een idee voor een andere (betere) route…
jammer dat niemand je heeft kunnen helpen met reacties. Ik heb precies hetzelfde plan als jou (in augustus - september) alleen vlieg ik vanuit kuching naar singapore om mijn vriendin op te halen. Mag ik je vragen hoe jij je dagen in kuching hebt ingevuld? Nog tips?
Hoi,
Ik ben een tijdje niet op het forum geweest en nu zie ik deze vraag. Maar misschien heb je er nog wat aan Mike.
Wij zijn ook in april geweest. Wij vonden Kuching een leuk stadje, je kunt er supermooie handgemaakte producten kopen.
Wat wij in/rondom Kuching hebben gedaan: Bako NP met een overnachting. Wij hebben de overnachting een dag van te voren geboekt en waren de laatste die nog iets konden boeken. De ‘luxere’ hutjes waren er al niet meer, dus we hebben met z’n tweeën een 4pers. dorm gereserveerd. Was oud en het sanitair niet erg schoon, maar voor een nachtje prima te doen! Wij hebben het in Bako erg naar ons zin gehad en hebben er veel neusapen gezien!
Uiteraard zijn we vanuit Kuching ook met de lokale bus (heel goed te doen) naar de Oerang Oetans in Semonggoh geweest. Wij gingen 's middags heen en hebben er toen 4 gezien, waarvan één moeder met haar jong. Die ochtend waren er geloof ik 10 geweest. Je hebt dus geen garantie of je ze ziet en hoeveel je er ziet, maar wij vonden het zeker de moeite waard!
Verder zijn we nog een dag in Kuching zelf gebleven en hebben daar verder niet zoveel gedaan. Een aanrader om te eten is Topspot Foodcourt in Kuching. Staat ook in de loneley planet. Zit bovenop het dek van een parkeergarage. Erg leuk en lekker!
Misschien kun je er wat mee. In ieder geval heel veel plezier, wij hebben ontzettend genoten!
Hoi Mike,
We hebben het wel overwogen, maar het leek ons wat te ‘gemaakt’. Toen we uiteindelijk in Kuching waren had het ons toch wel leuk geleken, maar onze vliegtickets naar Kota Kinabalu stonden al vast, dus we hadden de mogelijkheid niet meer. Ik kan je dus helaas niet vertellen of het leuk is/de moeite waard is…
Hoi mikeyboy,
Ik ben in mei naar het Sarawak Cultural Village geweest. Het is zoals hier al staat allemaal vrij gemaakt en de entree is ongeveer 15 euro. Ik toonde m’n studentenkaart en kon voor 7,50 euro naar binnen.
Voor de anderen. Ik ben 5 dagen in Kuching geweest. Ben ook naar de urang utans geweest. Bako één dag. En heb nog één dag alle musea bezocht (allen gratis entree, overal hooguit 40 min rondgelopen) Ik sliep in Mr D’s bed and breakfast voor 18 rm (ongeveer 4-5 euro) per nacht in de dorm
Wij zijn 3 dagen bij een Iban-stam geweest. Superervaring! Hele lieve mensen en we hebben veel gezien en geleerd. Dit was niet toeristisch. Per avond verbleven er ca. 6 toeristen bij de stam. Wij hebben dit geregeld via Olaf (www.sabah-borneo.nl), maar er zijn meer organisaties die het aanbieden. Als je de mogelijkheid hebt, en je hebt geen problemen met een paar dagen primitief leven, zeker doen!