Advies Borneo

Hi,

Ik ben al enig tijd bezig met een route te plannen voor Borneo. Ik kom er alleen niet uit of een bezoek aan Brunei echt de moeite is.
Ik heb nu twee routes; een zonder Brunei en de ander met. Dit betekent dat ik in zal moeten leveren op een bezoek/overnachting op een eiland. Graag hoor ik wat jullie zouden adviseren. En of deze route realistisch is.

Bedankt alvast!

Aankomst Kuching
Aankomst Kuching

Kuching, Semongoh en Iban longhouse
Kuching, Semongoh en Iban longhouse

Kuching, excursie Bako nationaal park
Kuching, excursie Bako nationaal park

Kuching, vlucht naar Gunung Mulu nationaal park (Mulu)
Kuching, vlucht naar Gunung Mulu nationaal park (Mulu)

Gunung Mulu NP
Gunung Mulu NP

Gunung Mulu NP
Gunung Mulu NP

Mulu - Miri
Gunung Mulu NP, vlucht via Kota Kinabalu naar Sandakan

Miri - Limbang -Bandar (Brunei)
Sandakan (Uncle Tan)

Bandar - Kota Kinabalu (Brunei)
Sandakan (Uncle Tan)

Kota Kinabalu - Sandakan (vlucht)
Sandakan

Sandakan (Uncle Tan)
Sandakan - Kota Kinabalu (vlucht)

Sandakan (Uncle Tan)
Koto Kinabalu - Pulau Tiga island

Sandakan - Kota Kinabalu (vlucht)
Pulau Tiga island

Koto Kinablu - daytrip one of the islands
Pulau Tiga island - Koto Kinabalu

Kota Kinabalu - Kuala Lumpur (vlucht)
Koto Kinabalu - Kuala Lumpur (vlucht)

Kuala Lumpur
Kuala Lumpur

Kuala Lumpur - Delhi
Kuala Lumpur - Delhi

Groet,
Isabel

ik zou optie 2 kiezen, eilanden in borneo zijn geweldig.
wel vraagje, je zegt sandakan, uncle tan is dat niet in sepilok, : sandakan niets te beleven is.
ik zou adviseren om sepilok te doen en kinabatang rivier overnachting.
succes

Ik mis ook een bezoek aan de Kinabatang rivier, een prachtige plek om te bezoeken, zeker als je van natuur houdt.
Pulau Tiga is volgens mij niet het meest mooie eiland naar wat ik heb vernomen in Borneo…er zijn mooiere eilanden die minder toeristisch zijn.
Wij hebben Lankayan Island bezocht vanuit Sandakan. Rustig, mooi koraal zeker ook voor niet duikers die willen snorkelen. Gezwommen tussen de groene zeeschildpadden.

Ze zitten inderdaad in Sepilok. Vanuit hier ga je met hen naar Kinabatangan. Volgens mij moet je hier via Sandakan naartoe als je vliegt. Ik weet niet of je direct op Sepilok kan vliegen vanuit Kota Kinabalu? Weet jij dit?

• Updated - - -

Bedankt voor de eilanden tip! Ik zal hier eens naar kijken. Als jullie nog meer suggesties hebben, hoor ik het graag!

Sepilok is vlakbij de stad Sandakan. Is dus geen apart vliegveld voor. Je zou ook vanuit Sandakan naar Kuala Lumpur kunnen vliegen met Airasia, dat zou dan een vlucht schelen. Verder is er niet veel in Sandakan stad, daar hoef je geen extra dag voor vrij te maken.