In januari gaan we vier dagen naar Boedapest. Ik vraag me af of het reizen vanaf het vliegveld makkelijk te doen is? Ons hotel is in het centrum van Boedapest, dichtbij een halte van metrolijn M3.
Vanaf hoe laat rijdt het openbaar vervoer? Onze terugvlucht is namelijk al om 06:15u. Wellicht is het dan handiger om gebruik te maken van de transfer van ons hotel?
Zijn er bijvoorbeeld dagkaarten voor het ov?
Verder vragen we ons af wat handig is. Geld wisselen of pinnen? En waar zouden we dan het beste kunnen wisselen?
Wat je vragen over het openbaar vervoer betreft: op onze reisblog hebben we hier een aantal posts aan gewijd: Hongarije Archieven - Reisblog.
Er zijn openbaarvervoerskaarten waarmee je een x aantal dagen.onbeperkt gebruik kan maken van het openbaar vervoer. Zie onze blogposts voor meer info.
Wij vlogen ook rond dezelfde tijd 's morgens terug. Het openbaar vervoer rijdt niet vroeg genoeg, dus je zult aangewezen zijn op een transfer van het hotel of een taxi.
Leuk dat je naar Budapest gaat!
Er is een vorig topic al veel geschreven over de highlights van Budapest, kijk hier eens: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=152145 ik wil niet in herhaling vallen, lees het eens door, er staan er leuke tips in, te veel voor 4 dagen…
Wat het geld wisselen betreft, zeker niet doen op het vliegveld, daar hebben ze een schandalige koers. De forint is momenteel erg zwak, dus je krijgt veel forintjes voor je euro. Pinnen is heel handig om te doen maar ook niet op het vliegveld, pin daar een klein bedrag om je eerste ritje te regelen en betalen, verder kun je het beste in Budapest zelf pinnen bij elke bank.
Hartelijk bedankt, Sandra! We hebben ook erg veel zin om naar Boedapest te gaan. Het topic had ik inderdaad al een beetje bekeken, staan zeer leuke dingen in.
Bedankt voor je tips wat betreft het geld wisselen.
Je woont zelf ook in Hongarije, hoe is het weer daar nu? Heb je enig idee of we rond 8 januari ook sneeuw mogen verwachten in Boedapest?
Is er toevallig ook een app voor het openbaar vervoer? Zoals in Nederland 9292? In ons hotel hebben we wifi, dus misschien is zo’n app af en toe wel handig om een route uit te stippelen.