Vragen m.b.t. vervoer van Tuk Tuk naar Singkil

Hoi,

over 2,5 week gaan mijn vriend en ik voor 3,5 week naar Sumatra met de rugzak. We hebben de reis, a.d.h.v. alle informatie die we in de boeken en op internet hebben gevonden aardig uitgestippeld, alleen hebben wij nog vragen over het vervoer naar bepaalde plekken.
Zo willen we van Samosir eiland naar de Banyak eilanden. Kan iemand ons vertellen hoe we hoe we hier het beste naar toe kunnen reizen en of de reis tot Singkil in 1 dag te doen is? Wij hadden in gedachte: van Tuk Tuk -> Tomok -> Pangururan -> Sidikalang -> Singkil, alwaar we na een overnachting de volgende ochtend naar een van de Banyak eilanden kunnen gaan. Is dit te doen? En is het de moeite waard? Het zou daar erg mooi moeten zijn, maar wellicht kan iemand ons daar wat meer over vertellen?

Alvast heel vriendelijk bedankt!

Hoi Balou

Jammer dat er niemand heeft gereageerd op je vraag. Ik ben namelijk erg benieuwd naar het antwoord.
Hoe is de reis in Noord-Sumatra bevallen? En hoe is de trip van Samosir naar Langkit gegaan? Het lijkt erop dat mijn vriend en ik zo ongeveer dezelfde reis als jullie gaan maken: Medan - Tangkahan - Bukit Lawang - Samosir - Singkil - Pulau Banyak. Hebben jullie nog tips voor ons?

Alvast bedankt!

Met de auto duurt de trip van Tuk Tuk naar Singkil +/- 6 to 8 uren. Ik raad je aan om een tussen stop te maken in de buurt van Sitelu Tali Urang Julu .

In Banyak eilanden is het uitstekend surfen. Zeer goede golven kan je vinden op Bangkaru.

1 like

Hoi Liesz,

Sumatra was erg mooi, maar het reizen heeft meer tijd gekost dan we verwacht hadden. Tot Samosir ging het aardig, tot daar is het nog enigszins ‘toeristisch’ maar daarna werd het echt lastiger. Wij waren inderdaad met een privé-chauffeur onderweg naar Singkil, toen bleek dat wij als buitenlanders in heel west-Sumatra niet konden pinnen. Na zo’n 4 uur gereden te hebben, konden we weer terug naar de meest grote stad, dat betekende voor ons terug naar Berastagi. Medan, Berastagi, Parapat en Banda Aceh waren eigenlijk de enige plekken waar wij konden pinnen. Pulau Banyak is erg mooi (back 2 basic), maar het heeft ons drie dagen reizen gekost om er te komen.
Ik wens jullie een hele fijne reis. Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het wel.

1 like

Hoi Balou, (en anderen die misschien meelezen)
Jullie hebben dus een privéchauffeur geregeld voor de reis van Tuk Tuk naar Singkil. Hoeveel zou je daarvoor moeten betalen als je niet terug had gehoeven om te pinnen? En heb je de chauffeur in Tuk Tuk kunnen regelen? Heb je ook ervaringen met reizen op een zondag? Ligt dan alles stil, of kun je op die dag prima reizen (met een privé-chauffeur)?
Goed om te weten dat je maar op weinig plekken kan pinnen in Noord-Sumatra. Dat betekent helaas wel dat je steeds met grote bedragen moet rondlopen. Of was dat geen probleem?

Veel vragen, alvast bedankt voor de antwoorden! :slight_smile: