Vragen K1 visa & I-130 form

Hallo,

Mijn vriend en ik wonen momenteel in Belgie. Hij is een Amerikaanse burger, ik ben Belg. Hij is hier op een studentenvisa voor de komende 2 jaar. Eens hij dit diploma heeft moeten we beslissen of we naar de VS trekken, in België blijven, of ergens anders heen gaan.

Hoogstwaarschijnlijk trekken we naar de VS. De locatie is nog niet beslist. Ik ben nu het een en ander aan het opzoeken over hoe het allemaal in elkaar zit, wat we qua kosten kunnen verwachten en hoelang het proces zou duren.

Heeft er iemand ervaring met een K1 visa of een Amerikaanse burger die in het buitenland trouwt?

Specifieke vragen K1:

  • Hoelang duurde de procedure voor jou?
  • Hoeveel kostte de hele procedure?
  • Gebruikte je een avocaat/legale hulp en hoeveel kostte dat ongeveer?

Trouwen in België + I-130 (+K-3)
Deze snap ik niet helemaal. Dus we zouden trouwen in Belgie en daarna het emigratie proces voor mij opstarten door middel van een I-130 form. In dat formulier moet bewezen worden dat we familie zijn. Daarna gaat het proces verder voor een resident card. Daar hoeven we niet op te wachten, door een K-3 aan te vragen zou ik al vervroegd naar de VS kunnen en daar verder te wachten op de aanpassing van mijn visa status. (Naar permanent resident)

  • Heb je een een K-3 visa gebruikt?
  • Mag je met een K-3 visa werken?
  • Is die permanent resident card een green card…?
  • Hoelang duurt het voor deze procedure?
  • Heb je hiervoor een attorney/legale hulp gebruikt?

Dan ook nog enkele algemene vragen.

  • Behalve de aanpak en procedure wat is het grote verschil tussen de K1 en de I-130? Is er een beter dan de andere?

Alvast enorm bedankt. :slight_smile: