Ik ben Sonja 59 jaar en ga volgend jaar trouwen in Belgie« met een Amerikaan en daarna naar Amerika verhuizen

Hallo

Mijn naam is Sonja, ik ben 59 jaar, woon in Belgie en volgend jaar ga ik trouwen met een Amerikaan. Wij trouwen uit liefde, want het was nooit in mij opgekomen om naar Amerika te verhuizen en met een Amerikaan te trouwen. Hij heeft contact met mij gezocht en het klikt enorm goed tussen ons.
Hij komt eerst enkele maanden bij mij in Belgie wonen en in die periode zouden wij graag trouwen in Belgie.

Wat moeten wij doen om in Belgie te kunnen trouwen, welke papieren heeft mijn verloofde nodig enz … Gelden hier dezelfde regels als in Amerika om binnen de 90 dagen te trouwen zelfs als we daarna naar Amerika verhuizen?
Kunnen wij daarna gewoon verhuizen naar Amerika of heb ik daarvoor ook de nodige papieren nodig, zo ja, welke?
Heb ik dan automatisch een GreenCard of moeten wij nog eens trouwen in Amerika binnen de 90 dagen?

We zouden dan graag gaan wonen in New Jersey en ik vraag mij af of het daar goedkoper wonen is dan in andere plaatsen in de USA?
Hoe is het daar gesteld met de bevolking, zijn het vriendelijke mensen?
Hoe is het daar met natuurrampen, het weer, misdaad, enz …
Scholen zijn voor mij niet meer van toepassing en werk ook niet, gezien mijn leeftijd.

Mijn aanstaande woont in Houston en heeft zelf New Jersey voorgesteld, omdat hij vindt dat het daar veiliger is voor mij en er ook veel Nederlandstalige mensen wonen en dat dit prettiger zou zijn voor mij. Ook voor hem zou het daar goed wonen zijn als dat in de buurt van een haven zou kunnen wegens zijn beroep.

Kan iemand hier meer info over verstrekken? Alvast bedankt.

Hoi Sonja, welkom op Wereldwijzer! Voor al je vragen verwijs ik je graag door naar ons Amerika~ en /of Belgie forum.

Nou, één antwoord dan The Most Dangerous States in the United States - WorldAtlas

Maar verder denk ik dat je gewoon bij de Amerikaanse ambassade moet zijn en/of bij hun Immigration office en verder voor de Belgische regels gewoon in België. Verder zijn er nog emigratiebureaus.
Ik ben bang dat je hier niet veel info zult krijgen.
Sorry Zaan, maar mocht dit hier even?

Geen probleem, nuttig advies mag altijd.