Ik ga trouwen met mijn amerikaanse vriend. Ik ben nederlander en wij weten nog niet zeker waar wij willen gaan trouwen. Amerika of Nederland.
Kan iemand mij misschien helpen met informatie over het trouwen in de Usa ?
Wat ik allemaal moet doen.
Alvast dank je wel.
Ik hoop dat je weet hoe belangrijke het is dat je weet waar je mee bezig bent. Informatie over zulke dingen moet je bij je gemeentehuis afdeling burgerbevolking of bij de consulaat van de VS vragen en niet op reis sites. Wees ook erop attent dat je je nederlandse nationaliteit niet zomaar opgeeft.
Veel geluk:kus:
Ben zelf naar Amerika verhuist in 1991 en ben hier in Zuid California, Orange County getrouwd. Wij woonden al samen, we hebben bij de gemeente een wedding license gehaald. Het is allemaal vrij simpel.
Je Amerikaanse partner moet hier meer over weten. Ik heb tot op vandaag nog mijn Nederlandse nationaliteit voor persoonlijke redenen.
Zover ik weet moet je afstand doen van je eigen nationaliteit als je amerikaan wil worden. En als je later weer nederlander wil worden dan met je in Nl wonen en jaren wachten.
Dubbele nationaliteiten zijn enkel toegestaan als je met een buitenlander trouwt. In dit geval is het dus toegestaan om naast je Nederlandse nationaliteit ook een Amerikaans paspoort aan te vragen (mits de VS dat uiteraard ook toestaat).
(Ik kreeg dit ook pas onlangs te horen en dat maakte mij ook zeer blij! :))
Ik hoefde er in New York niets speciaals voor te doen. Heb mn NL nationaliteit gehouden en de boel naderhand in Nederland geregistreerd. Loop even langs je gemeentehuis; die hebben informatie over te zetten stappen. Scheiden, maar daar ga je niet van uit, is wel iets lastiger.