Wij, mijn man en ik willen dolgraag emigreren naar Australie.
Mijn man is vrachtwagenchauffeur en dat beroep staat niet op de SOL lijst om een permanent visum te krijgen. Is dus een groot probleem.
Zelf ben ik juridisch secretaresse maar heb er geen diploma voor behaald. Ook een probleem.
Maar we geven de hoop niet op, wie o wie weet misschien of er foefjes zijn om toch een visum te krijgen?
Wij dachten misschien aan het idee dat mijn man alvast een baan daar gaat zoeken en dat de werkgever hem soortement binnenhaalt. Maar omdat dit beroep al niet op de SOL lijst staat, weten we niet of dit haalbaar is.
Helaas zullen jullie weinig tot geen kans maken voor een visum. Sta je niet op de sollijst is de kans nagenoeg nihil. En natuurlijk kan je proberen of je man proberen daar eerst een baan te vinden, maar chauffeurs zullen ze genoeg hebben.
Daarbij weet ik ook niet of het Nederlandse vrachtwagenrijbewijs en chauffeursdiploma erkend worden in Down Under. Misschien iets om uit te zoeken.
Maar geef niet op, ik weet niet welke leeftijd jullie hebben, maar je zou ook kunnen overwegen een opleiding te doen die wel op de sollijst staat. Hou ook rekening met dat het traject van aanvraag tot visa granted een lang en zeer geduldig traject is. En mocht het uiteindelijk niet lukken ben je ook nog een aardig bedrag kwijt.
Kijk voor meer info anders eens op http://www.emigrerenforum.nl Daar kun je ook meer informatie vinden over emigreren naar Australië.