Trucken in Australië

Dag iedereen,

Ik ben een jonge Belg van bijna 24 jaar oud. Ik ben gepassioneerd door trucken. Ik vroeg me af of ik daar kan gaan werken als vrachtwagenchauffeur. Voor enkele maanden ofzo.

Ik heb mjin rijbewijs C en CE al in mijn bezit. Ik bezit ook enkele diplomas van de hogeschool.

wie kan me helpen?

Groet

Visbas
je kan een werkvisum aanvragen voor een jaar, dat is slechts een keer mogenlijk
stel je vraag ook eens op xpedite op die site krijg je wel een goed antwoord
Jaap

Met een working holiday visum mag je in Australië werken. Maar als je eerst nog je vrachtwagenrijbewijs moet halen kan dat toch wel een probleem opleveren…

Ik heb mijn Belgisch rijbewijs maarja :smiley:

Het zal bij dromen blijven denk ik.

Maar hoe snel kan ik daar mijn rijbewijs omzetten?

hallo visbas je kunt een working holiday visa krijgen maar om met een vrachtwagen of een b double of een roadtrain te rijden heb je allemaal verschillende rijbewijzen nodig en kun je met ons rijbewijs of jou belgisch rijbewijs niks.als je dit toch wilt proberen heb je net je papiertje en mag je weer naar huis plus t is ook verzekerings technisch erg moeilijk.ik ben zelf trucker en was er in augustus en heb overal wel wat informatie gevraagd ik snap jou droom t is een genot om een roadtrain met 140 ton brandstof geladen (4 trailers oftewel qaud) te zien rijden met 100 km per uur over de stuart higway ga er eerst maar eens van genieten en mischien als je een beetje geluk hebt mag je wel een stukje rijden bij een bedrijf op t terrein gr rene

en hoe geraak ik ginder?

Ik kan niet gewoon een ticket boeken, koffers pakken en naar ginder gaan me dunkt?

Autootje huren en rondtoeren en kijken maar :smiley:

he visbas,

ik heb eens op de site van de regering gekeken van australie. die zoeken wel truckers. Wellicht kan de ambassade in den haag jou preciese info verschaffen. kijk ook op de site van de government. er is wel veel vraag naar vrachtwagen chauffeurs daar, dat is een ding dat zeker is.

veel geluk.

Dat wist ik al. :smiley: Maar ik ben wel Belg. En geef eens links van websites als je wil.

Bedankt voor de moeite alvast :slight_smile:

hier heb je de site:

www.australia.gov.au

hier heb je de ambassade van australie in belgie:
www.austemb.be
Guimard Centrum
Guimardstraat 6-8
1040 Brussel
tel: 02-286 0500
fax: 02-30 6802

ook de belgische ambassade in aus:
19, Arkana Street