Vraagjes betreffende Jaar Australië

hey jongens,
ik heb een aantal vraagjes en ik zou echt niet weten waar ik al die antwoorden kan vinden dus vandaar dat ik het hier vraag. Naar mijn weten mag je maximaal een jaar in Australië verblijven en maximaal een half jaar daar werken?? ???

Daarnaast lijkt het me leuk om misschien daar mijn rijbewijs te halen en dan een oud brak te kopen en daar mee het land door te kruisen. Is dat mogelijk en kost dat veel? Of zeggen jullie laat dat lekker zitten en ga met het openbaar vervoer?

Daarnaast probeer ik enigzins een route voor mezelf uit te stippelen waar ik langs wil gaan, dus de vraag wat de leuke plekjes zijn om langs te trekken?

bvd :wink:

Robbert

Hoi Robbert,

Volgens mij mag je met een Working Holiday Visa voor 1 jaar niet langer dan 3 maanden achtereen voor dezelfde werkgever werken. Althans zo waren de regels zo’n 3 jaar terug, dus of dat nog zo is…

Als je toch zelf met de auto gaat reizen raad ik je zeker aan om ook de westkust te doen (is zoveel mooier dan de oostkust)!

Of je als backpacker een rijbewijs mag halen weet ik niet. Je kan ook op borden in de hostels kijken, daar worden heel vaak mensen gevraagd om mee te rijden en de kosten (voor benzine e.d.) te delen. Op die manier loop je zelf ook minder risico.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,
Suuz

alvast bedankt voor de info :wink:

groetjes

Hoi Robbert,

Heb je helemaal nog geen rijbewijs dan? Je rijbewijs daarhalen lijkt me niet zo verstandig. Daar is het niet zo druk op de weg en kun je in nederland minder goed met het verkeer mee rijden (rijvaardigheid). ALs je alwel je rijbewijs hebt kan je bij de ANWB een internationaal rijbewijs halen. Hier zijn kosten aan verbonden, hoeveel weet ik niet. Dit inter. rijbewijs moet zo kort mogelijk voor je vertrek aanvragen (= alleen een stempel of zo iets) omdat deze slechts een jaar geldig is. Eventueel kan bij nederlandse ambasades deze worden aangevraagd, maar dat weet ik niet zeker.
Succes en laat me weten als het anders is dan bovenstaand.
Milan

ik was dus eingelijk toch van plan om hem daar te halen.
die gedachte was in mij opgekomen toen bleek dat NL het duurste land is om een rijbewijs te halen. daarnaast ben ik het met je eens dat het niet aan dezelfde situaties voldoet (Aus. vs. NL), maar wat ik wel weet is dat wanneer je hier terugkomt met een rijbewijs uit aus dat je dan een versnelde cursus doet met omzetting van dat rijbewijs. maar zoals ik al zei, ik weet er niet precies het fijna van. :-/

alvast bedankt

G’day mate,

Kijk snel op http://www.no-worries.tk om een fragment te lezen uit het boek dat ik nu aan het schrijven ben! Speciaal voor backpackers in Australië, vol met tips en trucs!

See ya!

André Gussekloo
Auteur No Worries: Essentieel voor backpackers in Australië"

**G’day mate,

Kijk snel op http://www.no-worries.tk om een fragment te lezen uit het boek dat ik nu aan het schrijven ben! Speciaal voor backpackers in Australië, vol met tips en trucs!

See ya!

André Gussekloo
Auteur No Worries: Essentieel voor backpackers in Australië"**

He hallo

Ik heb een vraagje aan je namelijk:
Ik ben opzoek naar adressen van bedrijven in Australie ik moet in Augustus stage lopen. Het moeten adressen van ontwerpbureau’s zijn.
Heb jij enig idee hoe ik daar aan kan komen?

Groetn Martin

Beste Tinus,

Voor informatie kun je het misschien proberen bij
The JoHo company:www.joho.nl
Ze zitten in Rotterdam(goudsesingel)Leiden,Amsterdam en Groningen.
Succes! Hans