3 maanden rondreizen

Vrienden,

Ik zou samen met mijn vriendin in de zomer van 2015 3 maanden gaan rondreizen in Australië. We zijn ons er van bewust dat het geen goedkoop uitje zal zijn. Daarom vragen we ons een aantal dingen af:

• Is het makkelijk om werk te vinden?
  • Hoe flexibel is dat werk? Kan je na een week of twee weken werken weer verder trekken en daar meteen opnieuw aan de slag?
  • In welke mate zal het een probleem zijn dat wij met z’n tweeën zijn?
  • Zijn work hostels aan te raden?

Verder vraag ik me ook nog af of het een optie kan zijn om een auto te kopen/huren :slight_smile:

Ik kijk uit naar jullie ervaringen!

Vriendelijke groeten,

Pieter en Sarah

Hallo Pieter,

drie maanden is kort voor alles. Werk voor één twee weken kan alleen (denk ik) als fruitplukkers als ze echt omhoog zitten. Auto kopen is netr zoiets, als je net onderweg bent begin je je zorgen te maken waar en aan wie je hem weer verkoopt. Met zomer 2015 bedoel te onze zomer, neem ik aan. De Australische winter dus. Dat beperkt je reisgebied, als je ook nog bruin wilt terugkomen, tot Queensland. Maar daar is genoeg te doen en er wordt voldoende fruit verbouwd. Vragen jullie wel een Working Holiday Visa aan? Wel jammer voor drie maanden, maar anders wordt het vinden van werk nog moeilijker. Voor drie maanden zou ik bijna zeggen: spaar nog effe door en ga alleen reizen en genieten. Het lijkt langer dan het is.

Voor drie maanden zou ik niet daar gaan werken. Dan kun je beter hier even flink werken en daar je geld stukslaan. Het is niet supermakkelijk om zomaar ‘even’ werk te vinden. Wil je ook nog eens flink wat verdienen, dan is langer aan de slag gaan handiger. Veel fruitplukker worden per emmer, kist, doos betaald. Je moet er handigheid in krijgen en hoe snel krijg je die? Er zijn soms wel hostels waar je tegen kost en inwoning (en wat extra) kunt werken, maar dan moet je een beetje geluk hebben. Nee, voor drie maanden, zou ik niet gaan werken. WWOOF-en is eventueel nog wel een optie. Dan verblijf je tegen kost en inwoning bij mensen thuis en werk je 4 tot 6 uur per dag. Het is een leuke manier om Australiërs te leren kennen.

Ook een auto kopen zou ik niet doen voor drie maandjes. Wat Willem al zegt: je moet hem ook weer verkopen. Eventueel is huren nog wel een optie, niet goedkoop, maar het geeft je zoveel vrijheid!