Reisroutes australië

Hallo iedereen,

In oktober 2015 ga ik voor 6 maanden naar Australië om er te werken en te reizen. Ik vertrek vanuit Sydney en verblijf daar 1 tot 2 weken. Vanaf dan kan ik zelf kiezen wat ik doe. Ik vroeg mij af of iemand een leuke reisroute kent om verder te gaan gedurende die 6 maanden. Ik wil vooral op boerderijen gaan werken en genieten van de natuur, maar wil ook wel grootsteden bezoeken. Iemand hier ervaring mee en kan mij helpen??

Alvast bedankt!!

Karen

Hallo Karen,

hoe ga je reizen? Dat als eerste. Verder moet je gezien de tijd van het jaar niet naar Cairns of Darwin reizen. Dus langs de zuidkant, Melbourne, Grampians, Adelaide, Eyre Peninsula, Flinders Ranges, dan of naar Alice Springs/Ayers Rock of doorsteken naar West-Australië. Maar in dat laatste geval is het of de Nullarbor twee keer doen of terugvliegen vanaf Perth. Je zegt dat je wilt werken, ga je op een working holiday visa? Of denk je aan Wwoofen? En hoe stel je je het werken op een boerderij voor?
Zo maar eens om mee te beginnen.
We horen graag meer van je.
Willem

Hallo Willem,

Bedankt voor je reactie!
Ik reis met de organisatie Jobstop. Ik kom aan in sydney en ik denk ook dat ik van hieruit (6 maand later) terug vertrek.
Het is de eerste keer dat ik dit doe, dus ik heb hier totaal geen ervaring in. Ja, ik neem een working holiday visum.
Hoe ik mij dit voorstel, is om een tijdje op een boerderij te werken en daarna weer verder te reizen om dingen te bezichtingen en dan weer een boerderij te zoeken waar ik kan werken… Ik weet niet goed wat de gemiddelde verblijfsduur is als je werkt en reist (om op 1 plaats te blijven)?

Groetjes Karen

Lees hier zeker even mee! Heb hetzelfde Karin. Wordt de eerste keer voor me en wil ook met een Work&Holiday minstens een half jaar rondreizen. Ik heb veel info gevonden op TravelActive

Bob, klopt het dat je na de opleiding 3 maanden bij eenzelfde farm moet werken? En hebben jullie, Karen, jij ook. Garanties dat ze je aan werk helpen? De jeugdwerkloosheid in Australië is erg hoog en dat zijn mensen die de taal, inclusief het Australische slang, goed spreken en ook de Australische mentaliteit in zich hebben. En die wellicht al bepaalde ervaringen hebben. Ik vind de 600 dollar die beloofd wordt knap hoog voor onervaren mensen. Hoe zit het met kost en inwoning? Begrijp me goed, ik wil jullie feestje niet bederven maar punten aandragen die het navragen wellicht waard zijn.
Succes,

Willem