vraagjes playa del carmen

Hai hai,
Nou al hel veel gelezen hier maar ben dus nu aan het plannen om eind juli naar mexico te gaan. Het wordt Playa del Carmen en twijfel nog tussen 2 hotels omdat ik wel van een resort af wil.

Nu heb ik gehoord dat de 5th avenue geweldig moet zijn is dat zo? Wij houden wel van strandtentjes en barretjes.

Hoe zit het met het roken. Had al gelezen dat het een beetje is net als in Nederland. Maar is het rookwerk ook duurder?
Vorig jaar op Jamaica me rot geschrokken toen ik 11 dollar voor 1 pakje sigaretten betaalde.

Mijn twijfel met het andere hotel is alleen voor het uitgaansleven dit ligt er nl 5 km vandaan wel bij een ander centrum (schijnbaar liggen alle grote hotels hier aan). Mijn voorkeur heeft Iberostar Tucan kent iemand het?

Hoor het graag van jullie

Groetjes

Iberostar Tucan is een mooi groot resort bestaande uit 2 gedeeltes… Heerlijk vertoeven! Het ligt inderdaad in Playacar en daar vlakbij is een klein toeristencentrum, maar dat zijn een aantal winkeltjes en thats it.

5th avenue vond ik zelf vreselijk, maar dat is mijn mening…

Taxi naar 5th kost rond de 7 dollar geloof ik…

hallo loesje,

Ik woon zelf in Playa del Carmen. de 5th avenida is erg leuk, zeker tegen de avond. Lekker stappen is kan er ook goed. Je schrijft dat je wel van de resorts af wilt. Iberostar Tucan is een groot resort en niet zo heel dicht bij de 5th avenida. Net zo leuk is een hotel dichtbij deze straat. Eten is niet duur en iedere dag een ander restaurantje is ook leuk. Hotel el Tucan is aan te raden, of anders hotel Lab-nah of Vista Caribe. allemaal in een zijstraat van de 5th avenida. Roken is een stuk goedkoper dan in Nederland, dus daar zal je niet van schrikken.

Groetjes

Johan

@Johan, aangezien jij in playa del carmen woont, heb je wel heel veel ervaring met trips, waar zou jij je trips boeken in playa del carmen, dus waar je echt waar hebt voor je geld. Nu heb ik ook nog een vraagje over het eten , kan je me enkele goede adresjes doorsturen? WIij willen ook gaan snorkelen, waar kan je dat het beste doen, wij verblijven in el dorado in puerto morelos, wij gaan dus in juli naar mexico, het weer zal daar dan wel niet zo goed meer zijn? Orkanen??
:dag:

Hallo Liemarfer,

Ik woon idd in Playa del Carmen. Tours zijn op vele plaatsen te boeken.
Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat je wil gaan doen. Over ALLTOURNATIVE hoor ik wel goede verhalen. Daar werken veel buitenlandse reisleiders dus kunnen goed overweg met talen. Je kan ze via google wel vinden.
Restuarantjes zijn er echt ontzettend veel en de prijsverschillen zijn ook aardig groot. Aan de 5th av. kun je de meeste restaurants vinden. Ben van de week nog bij UG geweest , dat was erg goed. Ligt bijna aan het eind van de 5th av.
La mision in Calle 10 entre 4-6 is erg goed en madre Tierra aan constituyentes is ook aan te bevelen. Snorkelen kan ook in Puerto Morelos. Dan vaar je met een boot naar een van de vele lokaties. Qua weer moet je gewoon geluk hebben. Juli is de zomer periode dus het zal gewoon lekker warm zijn. Je moet alleen even geluk hebben dat er geen orkaan in de buurt zit. Dat valt van te voren ook niet te voorspellen.

Ik hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben.

Groeten Johan:vak02:

alvast bedankt voor uw goede info, zal alles noteren vooraleer ik vertrek, en hopelijk valt het weer daar mee want hier is het niet al te best, regen en nog eens regen:dag: