Vraagjes over reis B.A. - Foz - Pantanal - Sao Paulo - Rio kust

Beste Brazilie kenners!

Ik en mijn vriend reizen van 6 februari tot 6 maart door een deel van Argentinie en een paar delen van Brazilie. Wij vliegen op Buenos Aires en gaan van daaruit langs de Rio naar boven richting Puerto Iguazu.
Vanuit Foz willen we door naar Pantanal en Bonito. Wie weet of er bussen die kant uit gaan vanuit Foz en wat het ongeveer kost? Ik snap dat het een lange reis is daarheen, welke plaatsen zijn leuk om tussen door aan te doen om de reistijden te verkorten?

Van Pantanal willen we richting kust van Sao Paulo en Rio, vluchten vind ik erg duur maar weet iemand wat de bus ongeveer kost? In zag dat een busrit van Cuiaba naar Rio ongeveer 22 uur duurt dus wil ik deze rit in 2 a 3 dagen doen met een paar interessante en mooie tussenstops. Wie weet een leuke route?

Aangekomen aan de kust Sao Paulo en Rio willen we daar een tijdje blijven. Heeft iemand tips voor mooie rustige stranden zonder uitzichten op hoogbouw/nieuwbouw?

En mijn laatste vraag, denken jullie dat mijn reisschema haalbaar is?

Hi,

In Foz gaan er bussen naar Bonito. Vanuit Bonito kun je aan een Pantanal tour beginnen, maar dit is in het zuiden van de Pantanal. Jij hebt het over het noorden van de Pantanal, Cuiaba. Wil je hier perse heen? (meer reistijd)

Vanuit het zuidelijke gedeelte kun je je af laten zetten in Campo Grande, vanuit hier kun je naar SP of Rio vliegen. Prijzen schelen niet heel veel en zijn soms gelijk, voor busprijzen http://www.buscaonibus.com.br/ voor vliegtickets http://www.decolar.com/Search/Flights/AdvancedSearch

Als je niet van hoogbouw/nieuwbouw houdt dat moet je niet in de steden SP en/of Rio zijn. Vertrek vanaf SP richting Trindade (watervalletjes en strand), Paraty (oud koloniaal stadje), Ilha Grande (tropisch eiland), Arraial do Cabo (duikparadijs), Buzios (uitgaan en stranden). De laatste twee steden liggen iets boven Rio.

Jullie gaan wel precies in de carnavalsperiode, dus bereid je alvast voor op hoge prijzen!

Grtz

1 like

Bedankt voor je reactie!

Enig idee hoelang de reistijd van Foz naar Bonito is? Is dit in één keer te doen of denk je dat we een mooie tussenstop moeten maken ergens?

Vanuit Bonito hoeven we niet persé naar Ciuaba, las ook iets over Miranda? Welk plaatsje zou jij voor stellen dan?
Wij willen van die plek door naar SP, weet jij een mooie route of tussenstop die kant op? We doen zo’n lange busreis liever niet in één keer en vliegen vinden we wel erg prijzig…

Groetjes

Tussen foz en bonito liggen geen interessante plaatsen, ook niet tussen bonito en de pantanal.
Foz naar bonito is in één keer te doen.
Ik zou in bonito de tour boeken naar de pantanal. je rijdt dan per bus via miranda naar het zuiden van de pantanal. als je aangeeft in bonito dat je daarna afgezet wil worden in campo grande is dat meestal geen probleem.
Paraty is een erg leuk stadje aan de greencoast waarvandaan je ook enkele leuke dagtrips kan maken.
Bussen in brazilie kosten gemiddeld 2 euro per uur reizen. tenminste in 2008.

1 like

Thx voor de site voor bustickets. maar kan je mij vertellen hoe ik die moet bestellen als ik in nederland woon. Want als ik een account wil aanmaken dan klopt het ssn nummer niet ( waarschijnlijk omdat ik niet in brazilie woon) en ik kan geen ander land dan brazilie aanklikken.:mad:
Ik hoop dat jij (iemand) mij kan helpen.

Waarom zou je de reizen niet ter plaatse boeken dan?

ik wil het goed georganiseerd hebben, want ik ga ook op de verschillende plaatsen hotels boeken. En het zou slecht uitkomen als de bus vol zit en mijn broertje en ik geen kaartje hebben kunnen kopen

Helaas, je kunt de kaartjes niet vanuit NL kopen. Maar je kunt ze hier makkelijk ter plekke kopen. Als je in rio aankomt, dan kun je oa buskaartjes in de hoofdstraat van ipanema kopen.

Als je in de volgende stad op het busstation aankomt, koop dan alvast kaartjes voor je vertrek naar de volgende stad. Maar naar bijna alle grote steden gaat er een paar keer per dag een bus, dus zorgen maken dat je niet mee kan hoeft niet.

En de woorden goed georganiseerd en Brazilie gaan niet echt samen, zou dat alvast loslaten.

haha, ik zal het onthoude.
Maar ik heb op buscaonibus.com.br voor kaarten gekeken, alleen voor elke plaatsje is het een andere maatschappij. Kan ik die wel bij 1 en dezelfde verkooppunt kopen ?