Vraagje

Ik had even een vraagje. Gaat over iets wat in een boek staat en ik en nog een paar waren benieuwd wat dat betekent:

waarom hangen turkse dorpbewoners lapjes in een pijnboom buiten het dorp

weet iemand daar het antwoord op?

nur

kan het met een geboorte te maken hebben???

Is dit een soort raadsel? Ok ik doe een gok:
Zou het niet zo iets zijn zoals in Efeze waar men allemaal lintjes aan een muur of zo hangt? Soort klaagmuur ? of wensboom? Iets dat zogezegd ‘geluk’ brengt?
Laat het me weten in ieder geval als je het weet !

Groetjes Sevgilim xxx

dat geboorte zou idd kunnen, want idd er staat iets beschreven over een geboorte.

maar wat zou dan de precieze reden zijn? de betekenis. ik vind het wel grappig

Jeetje nu word ik ook nieuwsgierig…Niemand die het weet???

vergelijk het met dit: waarom hangen de Katholieken een stukje palmboom aan het kruis van jezus, in de periode van onze vasten en Pasen…

Het is gewoon een symbolische betekenis… ik herinnerde me vaag iets dat ik het ook al eens gezien heb of geleerd op school

by the way, wat is de naam van het boek??

BEste Nur,
Heb juist je vraag aan een echte Turk hier gevraagd.
Die vertelde me dat jonge meisjes een lapje in een pijnboom knopen en dan de wens doen om een goede man te vinden.(vriend) om mee te trouwen.Als die persoon liegt,sorry niet mijn fout.
Groetjes
Franka

Hoi,

je ziet ze regelmatig op een top van een berg of langs de weg op een mooi uitzichtpunt.
Of een struik bij een groot rotsblok, vol met lintjes en op dat rotsblok staat dan met verf geschreven, ‘DILEK TASI’ (wens steen)

gr Dilek