Ik heb pasgeleden een offerte aangevraagd voor de wereldreis die ik aan het plannen ben. Nu kwam daaruit dat de One World ticket het beste bij mijn wensen aansluit.
Nu staat daarbij dat een maximum van 16 segmenten bij zit, en een traject over land telt ook als een segment.
Maar wat wordt er nu precies bedoeld met segmenten? Is dat het aantal landen, stops of… ?
Een segment is een stuk tussen twee punten in. Als je bijvoorbeeld van Amsterdam naar Kuala Lumpur vliegt, en dan van Singapore verder naar Sydney, dan bestaat dit gedeelte uit drie segmenten (Adam - KL, KL - Singapore, Singapore - Sydney).
Ok, dus stel dat ik een rondreis ga doen ik bijvoorbeeld Brazilië, en ik bezoek daar 4 plaatsen, dan geldt dit als 4 segmenten? Dan zou ik dit dus bijvoorbeeld het beste kunnen doen met binnenlandse vluchten, die ik apart reserveer en dus niet met dat wereldticket vlieg?
*Voel me echt een sukkel dat ik dit allemaal niet weet, maargoed ;))
Je moet de segmenten zien als de grove lijnen van je reis. De segmenten moeten op elkaar aansluiten, continu zijn en één richting op gaan.
Als je naar Brazilië gaat, dan brengt je wereldticket je waarschijnlijk naar een grote plaats toe. Wat je dan het beste kunt doen is daar een poos blijven (wat je toch wel doet) en dan terugkeren naar deze plaats, of een soortgelijke grote plaats. Als je kiest naar een soortgelijke plaats te gaan, dan is het stuk tussen de plek waar je landt en de plek waar je weer de lucht in gaat één segment.
Een voorbeeld. Je wilt ZO Azie zien. Wat je dan kunt doen, is vliegen op Bangkok, en weer verder gaan van Bangkok (1). Je moet dan dus een rondje maken in ZO Azie. Maar wat je ook kunt doen, is vliegen op Bangkok, en verder gaan vanaf bijvoorbeeld Hong Kong (2). Bij (1) verlies je geen extra segment, immers, je vliegt op Bangkok, en gaat vanaf daar ook weer verder. Bij (2) gebruik je wel een extra segment, namelijk Bangkok - Hong Kong. Alleen de plaatsen waar je landt op opstijgt tellen mee als segment, alle plaatsen ertussen die je ter land bezoekt, niet. Dat kunnen er zoveel zijn als jij wit!
Ja, mits je stappen 2)-4) niet op je wereldticket doet maar met lokale vluchten of airpass. De wereldticket-airline ‘denkt’ gewoon dat jij een paar weken in Rio zit, prima toch?
Was idd van plan dat te doen met binnenlandse vluchten, tenzij ik natuurlijk nog segmenten overhoud, al gok ik dat dat niet het geval zal zijn :biggrin:
Ik ben hier iig een stuk wijzer van geworden, dank aan allen