Ik ga binnenkort naar Mexico toe, ik wil daar precies 6 maanden blijven tot het toeristenvisum verloopt, daarna terug naar Nederland voor paar weken, en dan weer terug naar Mexico weer 6 maanden weer met een toeristenvisum. Nu is mijn vraag, is dat mogelijk? Gezien hier in de EU je maar 3 maanden mag blijven, dan 3 maanden niet enz. Geldt dit ook in Mexico, of kijken ze daar niet naar?
Is volgens mij wel mogelijk. Ik heb ook mensen gezien die bij de migratiedienst in Mexico hun toeristenvisum verlengden zonder het land uit te gaan.
Anders even een belletje naar de Mexicaanse ambassade plegen. Die kunnen je het wel met zekerheid vertellen.
Het belangrijkste is dat je niet langer dan 6 aaneengesloten maanden in Mexico verblijft. Als je even de grens over gaat kun je de volgende dag alweer terug.
Is het in Mexico niet ook zo, dat als je vrijwilligerswerk of stage gaat lopen, een “normaal” werk/businessvisum nodig is? In veel landen mag je nl op een toeristenvisum ook geen vrijwilligerswerk doen.
Dat heb ik me nl al vaker afgevraagd. Misschien weet iemand dat?