Kan iemand mij vertellen of the loop ook te doen is met een auto of is het alleen te doen met een scooter/motor?
Wij reizen met een kind van 4,5 en ik weet niet of een scooter dan slim is.
Heel Azië doet het natuurlijk wel, maar toch.
Ik hoor het graag.
Bvd
Dennis
Hoi Dennis,
Ik denk niet dat het te doen is met de auto, zeker op dag 2 (als je tegen de klok in rijdt volgens de kaart).
Dat is eigenlijk het rotste (allemaal zand en modder) stuk. ik heb een foto bijgevoegd , weet niet of het lukt maar dat is van dag 2, door een modder kuil van 40 cm diep en geen ander stukje om op te rijden. Buiten dag 2 om heb je bijna allemaal verharde wegen. Alleen wegen naar grotten en een meer zijn we ook omgedraaid omdat dit zelfs met de motor bijna niet te doen was. Wij waren er in oktober en het had 2 dagen ervoor een dag erg hard geregend. (verder was het de hele maand zo’n beetje droog).
En met een 4,5 jarige op de motor lijkt me ook niet zo,n optie.
Daar doen ze niet anders, maar die kinderen zijn niet anders gewent om vanaf baby of aan op de scooter mee te reizen.
En dan is 4 dagen voor een 4,5 jarige wel een erg lang stuk.
Ik weet niet of je van noord naar zuid reist of van zuid naar noord, maar misschien is het een optie om de conglor cave te bezoeken met het openbaar vervoer.
Hier op de site zie ik dat dat er meer hebben gedaan of gaan doen .
Kom je van Vientiane af dan zou ik niet doorrijden tot aan Thakhek maar er eerder uitstappen. En dan proberen vervoer misschien bus naar de konglor cave.
Daarna doorreizen naar Thahek en misschien een auto huren om de eertse dag de route van The Loop te rijden naar Sabaidee guesthouse (met de motor ongeveer 5 uur, en dan de route tegen de klok in, want het andere stuk ben je net met de bus langsgekomen indien je met de bus gaat) daar te overnachten. Kun je de dag erna nog een stukje verder en dan terug. Tenminste als je graag een stuk van The Loop zou willen zien. Ik weet alleen niet of er auto’s te huur zijn. Daar hebben wij niet naar gekeken aangezien wij alleen met het openbaar vervoer hebben gereisd. En the Loop met de motor hebben gereden.
Ons reisverslag staat op pffff laatste 5 dagen... - Reisverslag uit Thakhèk, Laos van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu
misschien heb je er nog iets aan.
Groeten Ingrid.