Vraagje over Airasia

Beste Allemaal,

Wij gaan 28 juni naar Maleisië waar we een rond reis gaan maken met de kinderen. We gaan ook naar Kuching en Sabah. Op 15 juli hebben we een trip gepland met UncleTan waarvan we op 17 juli terug komen. We komen rond 12:30 uur terug in het basis kamp. We zouden graag die zelfde dag door vliegen naar Kota Kinabalu met de laatste vlucht van Airasia, die vertrekt om 14:30 uur.

Vanuit het basiskamp is het ca. 30 minuten naar het vliegveld waar we dus tussen 13:00-13:10 hr kunnen zijn. In theorie is de vlucht dus haalbaar.

Zijn er mensen die een dergelijk vlucht ook zo gepland hebben ??

Graag jullie advies

JonnQ:chin:

Beste JonnQ,

Op Travel Itineraries/Tickets van AirAsia staat meestal dat passagiers uiterlijk een uur voor vertrek moeten inchecken. Uit de praktijk weet ik dat inchecken uiterlijk een half uur van te voren ook nog kan. UncleTan lijkt me daarom een groter aandachtspunt. Gezien een mogelijke ‘ontspannen’ mentaliteit zou ik de vlucht even goed onder de aandacht brengen bij Uncle. Overigens start rond 8 juli de Ramadan voor een maand. Op 17 juli maakt het denk nog weinig uit, want de drukte schijnt rond het Suikerfeest te zijn (zie ervaringen elders in het forum).

Grt Axel