Ik vertrek in december met twee kameraden voor een rondreis in thailand en ik zou graag wat meer informatie hebben ivm de verplaatsingen naar een aantal bestemmingen.
We zouden eerst een 5-tal dagen in bangkok blijven om de stad te verkennen. Is dit voldoende volgens jullie? We zouden oa ook naar damnoen saduak willen gaan en ik vroeg mij af of dit doenbaar is op 1 dag heen en terug?
Is het mogelijk om met de trein vanuit bangkok naar chiang mae te reizen of is het beter het vliegtuig te nemen?
We zouden van hieruit een aantal uitstappen willen doen oa Mae Sa Valley, boottocht vanuit Thaton en een aantal tempels bezichtigen in de buurt van Chiang Mae. Kan dit binnen een periode van 3 a 4 dagen?
Is het vanuit Chiang-Mae mogelijk om naar Ko Samui te vliegen of beter eerst terug naar bankok en van daaruit naar Ko Samui? Daar zouden we 2 a 3 dagen blijven.
Van daaruit zouden we dan nog een 5-tal dagen naar Phuket vertrekken om uit te rusten. Welke vervoermiddelen heb je hiervoor om van Ko Samui naar Phuket te vliegen en welke is volgens jullie de beste oplossing?
Volgens mij moet dit verplaats worden staat in het verkeerde forumgedeelte
5 dagen is vrij lang voor Bangkok ik zou dat inkorten na zo’n 3 dagen dat is zeker genoeg.
Damnoen nog iets ken ik niet dus daar kan ik je niet over adviseren
De treinrit is leuk om te doen maar misschien is vliegen wel goedkoper via airasia.com geen idee.
Je kunt met Airasia terug vliegen naar Bangkok en dan met Bangkok Air naar Koh Samui ik denk dat het op dit manier goedkoper is.
Zover ik weet kun je niet vliegen van Koh samui naar Phuket. Je zou met de boot van Koh Samui naar Surathani kunnen nemen en dan met de bus naar Phuket. Maar waarom niet naar Koh Phangan of Koh Tao die eilanden zijn ook erg leuk om naar toe te gaan.
Helaas kan ik geen berichten vanuit dit topic verplaatsen naar het Thailand Reisforum, maar zoals Moira al aangeeft, heb je je posting nu geplaatst in het ‘Reisgenoten Forum’.
Het beste kan je hier ook even je berichtje plaatsen, wellicht dat je daar meer reacties krijgt:
Damnoen Saduak is te doen op 1 dag vanuit Bangkok, je kan dit zelf met de bus regelen, maar er zijn ook voldoende reisbureautjes in Bangkok die een dagtrip naar Damnoen Saduak aanbieden. Mocht je nog naar Kanchanaburi willen, dan zou je Damnoen Saduak ook mee kunnen nemen…
Vanuit Chiang Mai kan je met Bangkok Air non-stop naar Samui vliegen. Ook onderhoudt Bangkok Air non-stop vluchten tussen Samui en Phuket.
Echter is Bangkok Air geen lowcost airline, tickets zijn dan ook niet heel erg goedkoop.
5 dagen Bangkok is lang, maar als dit inclusief uitstapjes in de omgeving is wel redelijk. Damnoen Saduak zou ik niet duur, een echte teoristenval. Ik zou eerder voor een dag of 2-3 naar Kanchanaburi gaan. Of een dagtrip Ayudhya.
4 dagen Chiang Mai inclusief de omgeving verkennen is niet veel. Er is veel te zien en te doen daar, ik zou er een dag of 2 extra voor uittrekken. En als je een trekking wilt maken nog wat extra dagen. Naar Chinag Mai gaan kan prima met de trein, maar ik zou de voorkeur aan het vliegtuig geven. Net iets duurder maar niet veel, veel sneller, en: in de nachttrein zie je toch niets van de omgeving, en overdag is de rit per trein erg lang, plus ik val altijd in slaap in de trein.
Koh Samui: via Bangkok. Er gaan vluchten Samui-Phuket rechtstreeks, maar: waarom zou je naar Samui gaan? In december is het weer normaal gesproken beter op Phuket, en Phuket en Samui zijn tot op zekere hoogte vergelijkbaar. Ik zou dus doen: Bankok een dag of 4, Kanachanaburi een dag of 3, Chaing Mai, Phuket.
Bedankt voor de reacties en de raadgevingen. Ben er al een heel stuk wijzer uit geworden en zal mijn berichtje ook op het andere forum zetten… Nogmaals bedankt!