Vraag

Hallo,

Ik zit met een persoonlijke kwestie en hoop dat ik hier wat antwoorden zou kunnen krijgen.

Een tijdje terug heb ik een relatie gekregen met iemand uit Nederland(ik ben zelf ook Nederlands) ik werd verliefd en ook hij zo vertelde die. Wat totaal niet de bedoeling was maar wel gebeurde is dat ik zwanger raakte. We besloten het kindje te houden maar als snel wilde hij geen relatie meer. 2 weken terug kwam hij met de mededeling naar canada te gaan. Hier is hij 2 maal eerder geweest om te werken. De laatste keer is hij daar ook een tijd niet legaal geweest. Inmiddels zit hij al in canada en vraag me af hoelang hij daar kan blijven? Hij liet me een ticket zien met zijn naam en de naam van zijn medecollega die ook mee is gegaan. De vertrek datum stond erop en ook de datum van terug keer. Moet hij zich daaraan houden of kan dit ook zo veranderd worden?

De bedoeling was om een aantal weken te gaan maar ik heb moeite om dit te geloven,aangezien hij daar eerder is geweest en toen bijna 2 jaar in canada heeft gezeten. Ondertussen zit ik zwanger en alleen en weet ik niet zo goed wat te doen. We hadden samen plannen gemaakt hoe we dit zouden doen maar ik vrees dat ik nu alles alleen zal moeten doen. Kan iemand me helpen aan wat meer informatie.

Ik zou dat erg op prijs stellen. Alvast bedankt!

Hoi Susan,

Vervelend om te horen dat hij geen man van zijn woord is en dat je hier nu in je eentje doorheen moet.

Voor wat betreft zijn verblijf: afhankelijk van zijn ticketvoorwaarden kan hij de vertrekdatum wijzigen (meestal prijzig) of gewoon niet op komen dagen en een andere vlucht terug boeken.
Het hangt ook af van zijn verblijfsstatus: is hij hier al bezoeker, dan mag hij maximaal 6 maanden (legaal) blijven. Dit kan overigens verlengd worden.
Als hij een werkvergunning heeft, dan staan de voorwaarden daarop vermeld.

Illegaal verblijven helpt overigens absoluut niet, als de immigratiedienst hier weet van krijgt, kan dat grote gevolgen hebben voor zijn toekomstige bezoeken aan Canada.

Laat maar weten als je nog andere vragen hebt. Succes met alles! :slight_smile: