Hoewel mijn vriendin en ik in het eerste stadium zijn van het plannen van onze reis (start eind 2012), weten we wel wat we ongeveer willen. Zo zouden we graag naar NYC vliegen, vanuit daar via Chicago met een auto de (nieuwe) Route 66 op naar LA, dan door naar San Francisco en vanuit daar verder vliegen naar Canada of Australie (zoals ik al zei, de details weten we nog niet).
Maar, weet iemand of het met een Round the World-ticket mogelijk is om niet vanuit hetzelfde vliegveld je reis te hervatten? Zoals in dit geval dus LA/San Fran ipv NYC. Ik weet dat je een bewijs moet hebben dat je het land weer verlaat en dat is dus in dit geval ook zo, echter ik kan op de website (roundtheworldticket.com) niet zien of het kan en ook niet als zodanig invoeren bij het opvragen van een offerte.
Tips anyone?
Ja hoor, dit is een zgn open jaw (aankomen op luchthaven A en weer vertrekken vanaf luchthaven B) en is gewoon mogelijk bij RTW tickets.
bij de meeste RTW tickets mag je “overland” invullen.
kijk anders eens op deze info over RTW tickets
Ik heb gister zelf toevallig ook zitten spelen op deze site http://www.roundtheworldticket.com/
wat je moet doen is het volgende. De stad waar je heen wilt ingeven en de stad waaruit je wilt vertrekken ingeven. Hij pakt dan automatisch een vlucht. Rechts bij je eerste stad staat een driehoekje met “details” wanneer je daar op klikt kan je vlucht weghalen en overland aanklikken. Om op te slaan klik je nogmaals op het driehoekje
ik vond de tickets daar overigens erg aan de prijs. maar het is wel een leuke site om te spelen om te zien wat er mogelijk is.
Dank jullie wel voor de info!
@Bolletjeom; je zegt dat je de tickets aan de dure kant vindt. Heb je wellicht nog tips voor andere websites of organisaties voor dergelijke tickets?
ik tiepte gister op die site de route in van een ticket dat ik 3 jaar geleden had. Daar stond een prijs van $2100 terwijl ik er toen €1200 voor betaald heb.
Tickets die starten en eindigen in Londen zijn vaak flink goedkoper dan die met vertrek amsterdam. Ze zijn alleen niet altijd te boeken via Nederlandse maatschappijen. Toevallig kon Worldticketcenter het toen wel maar joho, tunafish en kilroy niet.
Ik heb ook wel eens in engeland geboetk via STA