5 Februari vlieg ik naar Vietnam en ik heb een vraag over het aanvragen van een Visa voor Vietnam.
Ik wil dit doen via www.visa-vietnam.org alleen hierbij vragen ze om zowel een datum van binnenkomst als een datum van vertrek. Ik wil ongeveer 3 weken blijven alleen weet ik nog niet welke datum ik precies het land wil verlaten.
Is het belangrijk om dit exact te weten en in te vullen of kan ik ook opgeven dat ik er 30 dagen blijf en vervolgens na 21 dagen het land verlaten?
Zorg in ieder geval dat de datum die je invult van vertrek uit Vietnam ligt binnen de 30 dagen die een visum geldig is. Vervolgens maakt het dan niet uit wanneer je precies vertrekt. Ik neem trouwens aan dat je bedoelt een Visum on Arrival. Dat is een brief waarin wordt aangegeven dat je Vietnam mag betreden. Als je dan b.v. met het vliegtuig op de luchthaven aankomst moet je vervolgens bij de immigratiedienst het stempel in je paspoort kopen. Dat is dan je officiele visum. Je moet daarvoor 45 us dollar betalen.
Komt er dus op neer dat je datum van binnenkomst niet bepalend is voor het visum, maar belangrijker is de datum dat je Viet Nam wilt verlaten.
Deze mag niet overschreden worden of je in Viet Nam een verlenging aanvragen; dus extra kosten.
Zou dus kijken op welke datum je uiterlijk wilt vertrekken, en dan 30 dagen terug tellen