over een maand ga ik voor twee weken naar Tokyo & Osaka samen met mijn vriend, en we willen voor de reis Tokyo-Osaka, en Osaka-Hiroshima plaatsen reserveren in een Shinkansen (dat is volgens mij zelfs verplicht?)
Moet dat op de dag van de reis zelf? Of kan je bijvoorbeeld al stoelen reserveren een paar dagen van te voren?
& ik heb nog wat vraagjes;
kan ik gewoon een koffer en een grote tas (north face tas) meenemen op een Shinkansen tussen Tokyo en Osaka? Is dat normaal, of ben ik dan mensen tot last? Is het ook okay om op een JR trein deze koffers mee te nemen naar het station waarvan de shinkansens gaan? (we zitten in een hotel bij Shinjuku Station).
daarnaast, is dit een betrouwbare site om een JR pass te kopen? Er zijn er zoveel! :retard:
Hoi, als je met de JR Pass reist kun je reserveren wanneer je de kaart laat activeren. Dus als je met de voucher naar een station gaat en deze inwisselt voor de JR Pass kun je gelijk ter plekke je treinreizen reserveren. Het handigste is om dit gelijk in Narita bij aankomst te doen, want daar spreken ze zeker Engels. Je kunt tot vlak voor vertrek je reservering wijzigen en de meeste Shinkansen hebben ook unreserved seats.
Je kunt gewoon met je reistas in de Shinkansen. Achter de achterste zitplaatsen in een rijtuig is ruimte om ze neer te zetten. Met de lokale treinen is het beter om de spits te vermijden met grote tassen, maar daarbuiten is het meestal geen probleem.
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van Japan Experience, maar ik geloof andere forumbezoekers wel. Voor zover ik weet is het betrouwbaar.
Dit is een Japans reisburo in Amsterdam die ook de JR Pass levert waar ik wel gebruik van heb gemaakt: http://tojapan.nl/en/home/
Daar heb ik mijn JRP afgelopen zomer ook besteld, destijds net wat goedkoper dan de rest, en op de service viel niks aan te merken.
In 2012 heb ik een JR Kyushu Pass bij ACPrail besteld, ook prima, alleen betrof dat een E-ticket. Voor de JRP met bijkomende verzendkosten viel die een jaar later duurder uit. En in 2011 heb ik m’n JRP bij Tozai besteld. Volgens mij maakt het allemaal niet zo gek veel uit, dus meestal kijk ik gewoon wie op dat moment de gunstigste prijs hanteert.